اپل کمپانی Passif – تولیدکننده تراشه‌های کم مصرف را از آن خود کرد (احتمالا برای ساعت هوشمند iWatch)

جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
مطالعه 1 دقیقه
اپل یک کمپانی کوچک به نام Passif را از آن خود کرده که در زمینه تولید تراشه‌های کم مصرف فعال است. Passif در حال حاضر به توسعه و تولید تراشه‌های ارتباطی مانند بلوتوث با مصرف انرژی بسیار پایین مشغول است. محصولات این شرکت در ابزارهای پوشیدنی همچون دستبندهای ورزشی کنترل سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرند. حال گفته می‌شود که اپل قصد دارد از فناوری این شرکت در ساعت هوشمند خود بهره ببرد.
تبلیغات

هنوز مشخص نیست که اپل به چه منظور، Passif را خریده است و قصد دارد از فناوری آن در چه زمینه‌ای استفاده کند، اما شواهد نشان می‌دهند که قرار است از Passif در ساخت ساعت هوشمند iWatch کمک گرفته شود.

اپل تصاحب شرکت Passif را تایید نموده اما هنوز قیمت توافق را اعلام نکرده است.

استفاده از فناوری Passif باعث کاهش قابل ملاحظه مصرف انرژی و افزایش طول عمر باتری می‌شود. از آنجایی که مهمترین قابلیت ساعت‌های هوشمند، برقراری ارتباط با تلفن هوشمند یا تبلت است و این ارتباط باید بصورت مداوم برقرار باشد، استفاده از فناوری‌های اینچنینی باعث کاربردی‌تر شدن این نوع از ساعت‌ها خواهد شد.

مدت‌ها است که اطلاعات متنوعی در رابطه با ساعت هوشمند اپل به گوش می‌رسد، ساعت مچی که امکانات مشابه‌ تلفن‌های هوشمند را در اختیار کاربر قرار خواهد داد و از آن به عنوان محصول انقلابی جدید اپل یاد می‌شود. ساعتی که گفته می‌شود مجهز به نسخه سفارشی شده سیستم عامل iOS است و با آیپد و آیفون ارتباط برقرار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات