بخش جدید پازل: فرصتی برای کلنجارهای ذهنی

جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
برای ایجاد تنوع بیشتر در موضوعات و به چالش کشیدن توانایی‌های ذهنی کاربران، بخش جدید پازل از امروز کلید می‌خورد. این بخش که فعلاً به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده، قرار است به انتشار معماهای هوش و منطقی برای خوانندگان دوست‌داشتنی و باهوش زومیت بپردازد. در ادامه با اولین قسمت از «پازل» همراه باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» قرار است به صورت هفتگی و در روزهای جمعه منتشر شود. در هر قسمت از «پازل»، یک معما مطرح می‌شود و علاقمندان یک هفته فرصت دارند پاسخ‌های خود را ارسال کنند. با به پایان رسیدن هفته، پاسخ معما منتشر شده و معمای بعدی منتشر می‌شود. امیدواریم این بخش مورد توجه و استقبال شما قرار بگیرد.

معمای شماره یک : جمعه ۱۱/مرداد/۱۳۹۲

(معمای منطقی؛ سطح متوسط)

در یک دوره مسابقات ورزشی، چهار دختر جوان در رقابت دو ۴۰۰ متر با هم مسابقه دادند. در پایان این رقابت، داوران به طرز عجیبی قادر به تعیین برنده و نفرات بعدی نشدند. تنها چیزی که به آن‌ها برای تعیین رتبه این چهار دختر کمک کرد، شواهد عینی و دیده‌های تماشاچیان بود. البته هیچ یک از تماشاچیان مریم را به یاد ندارد. شواهد و دیده‌های تماشاچیان به شرح زیر هستند:

۱- مهسا برنده شد و لباس قرمز را به تن داشت.

۲- دختری که شماره ۱ به تن داشت سوم شد.

۳- مهناز که دختری با لباس زرد را شکست داده بود، شماره ۲ بر تن نداشت.

۴- تنها یک دختر به مقامی رسید که با شماره روی لباسش برابر بود. البته این دختر لباس قرمز به تن نداشت.

۵- مژگان دختری با شماره ۳ را شکست داد و مریم لباس زرد به تن داشت.

۶- دختر سبز پوش، شماره ۲ را به تن داشت.

۷- یکی از تماشاگران دختری با لباس آبی را به یاد دارد اما چیزی دیگری از او به یاد نمی‌آورد.

با توجه به اطلاعاتی که تماشاگران مطرح کرده‌اند، آیا قادرید شماره و رنگ لباس دختران شرکت‌کننده در مسابقه را به ترتیب مقامشان معین کنید؟

به شما خوانندگان دوست‌داشتنی توصیه می‌کنم وقت خود را با جستجوی معما در اینترنت هدر ندهید چراکه پاسخی نخواهید یافت؛ به جای آن، با تکیه برای قدرت هوش، توانایی‌های ذهنی خود را به چالش بکشید. علاوه بر این، ازآنجاکه در سری «پازل» بخش نظرات، محل اظهار نظر، راهنمایی و پاسخ شما به معما محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان لطفا از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری کنید.

توجه داشته باشید که پاسخ به این معما، نیازمند صرف کردن وقت و شاید استفاده از قلم و کاغذ (!) باشد. پس در جواب دادن عجله نکنید. شما می‌توانید پاسخ‌‌های خود را در بخش نظرات یا در صورت تمایل به ایمیل نگارنده ارسال کنید.

یک هفته فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پازل» نظرات و پیشنهادهای خود درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات