اپلیکیشنی که صدای گریه کودک را رمزگشایی می‌کند

یک‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
نوزادها و کودکان تا زمانی که قادر به سخن گفتن نیستند، با گریه مشکلات خود را اعلام می‌کنند. گریه کودک می‌تواند به معنی گرسنه بودن یا خستگی یا راحت نبودن او به هر دلیلی باشد. اما نوع گریه کودک برای مشکلات مختلف، متفاوت است. از این رو محققان در حال تولید اپلیکیشنی هستند که به گریه کودک گوش داده و مشکل او را متوجه می‌شود.
تبلیغات

بعضی اوقات کودک به شدت گریه می‌کند و حتی دکترهای معمولی نیز قادر به تشخیص دلیل گریه او نیستند؛ شاید مشکل کودک جدی باشد شاید هم مورد کوچکی باشد. اما اگر تشخیص ندهیم که مشکل او چیست، شاید اقدامی کنیم که بیشتر باعث آزار او شود.

در همین راستا محققین در دانشگاه بران، یک اپلیکیشن تجیزه و تحلیل گریه کودک را تولید کرده‌اند که امیدوارند روزی آنقدر کامل شود که همه والدین از آن برای تشخیص دلیل گریه کودک خود استفاده نموده و هر چه سریعتر برای آرام کردن او اقدام صحیح را انجام دهند.

این ابزار می‌تواند تغییرات جزئی در صدای گریه کودک که هر کسی متوجه آن نمی‌شود را تشخیص دهد و براساس نوع آن درک کند که کودک از چه موضوعی رنج می‌برد و حتی راه حل‌های آن را نیز ارائه کند.

این برنامه حاصل کار و تلاش دو ساله مهندسین لابراتور بشر/سیستم‌های ماشینی دانشگاه بران است.

این اپلیکیشن هنوز نهایی نشده و نمی‌توان آن را برروی آیفون یا شاید ابزار اندوریدی نصب کرد، اما دانشگاه بران وعده داده که به زودی نسخه نهایی آن آماده استفاده عموم خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات