کلیدهای خود را اسکن کرده، سپس پرینت کنید یا دستور العمل ساخت آن را به قفل ساز محل بدهید

یک‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
KeyMe، شرکتی است که کیوسک‌های قفل ساز را به نیویورک آورد و اکنون اپلیکیشن اختصاصی‌اش را ارائه کرده تا بتوانید از کلیدهای خود عکس تهیه گرفته و در صورت بروز مشکل، آن‌ها را توسط کیوسک‌های ویژه پرینت کنید یا تنها دستور العمل ساخت‌شان را به یک قفل ساز بدهید.
تبلیغات

شنیده‌اید که می‌گویند بعضی از کلید سازها آن‌قدر ماهرند که با مشاهده عکس یک کلید می‌توانند آن را سریعا بسازند. ما که چنین شخصی را از نزدیک ندیده‌ایم، اما اپلیکیشنی وجود دارد که این کار را انجام می‌دهد.

بگذارید به کمی قبل برگردیم. شرکت KeyMe، برای اولین بار ماشین‌های خودکاری را به شهر نیویورک آورد که قادر به کپی یا ساخت کلیدهای مورد نیاز شما هستند.

برای ساخت هر کلید، دستور العملی وجود دارد. شکل کلی کلید به علاوه تعداد شیارها و دندانه‌ها و عمق‌شان، تمامی آن چیزی است که برای ساخت یک کلید نیاز دارد.

حال این شرکت دست به تولید اپلیکیشنی برای سیستم عامل iOS زده که با تهیه‌ی یک عکس از هر کلیدی، دستور العمل ساخت آن را تهیه می‌کند. تنها کافی است که کلید را روی یک کاغذ سفید گذاشته و توسط تلفن یا تبلت، از فاصله‌ای مشخص از هر دو سمت آن عکس بگیرید. حال برنامه محل دندانه‌ها و شیارها را تشخیص داده و اندازه‌ی لازم را محاسبه می‌کند. سپس به شما فرمول جادویی ساخت کلیدتان را می‌دهد. می‌توانید این دستور العمل‌ها را با دیگران، مثلا هم اتاقی جدیدتان نیز به اشتراک بگذارید.

حالا دو راه دارید. یا به یکی از کیوسک‌های کلید سازی واقع در سیب بزرگ (نیویورک) رفته و 20 دلار خرج کنید. یا برای طرح کلید خود 9.99 دلار به برنامه پرداخت کرده و دستور العمل ساخت را گرفته و به یک قفل ساز محلی مراجعه کنید.

برای استفاده از این برنامه لازم است که حتما هویت شما به عنوان یک شخص حقوقی ثابت شده باشد و از آدرس ایمیل معتبری استفاده کرده باشید.

اقای لاکستون، یکی از سازندگان برنامه می‌گوید:

keyMe از نظر امنیتی تضمین شده است و علیرغم این‌که با هر بار اسکن تصویر کلید به سرورها فرستاده شده، اسکن شده و اطلاعات لازم به اپلیکیشن بازگردانده می‌شود، هیچ شخص حقیقی یا حقوقی به اطلاعات شما دسترسی نخواهد داشت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات