فایرفاکس سازگار با رابط کاربری لمسی ویندوز 8 آذرماه منتشر می‌شود

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
یک سال از عرضه ویندوز 8 می‌گذرد و بالاخره موزیلا تصمیم به ارائه فایرفاکس سازگار با رابط کاربری مدرن این سیستم عامل را گرفته است. این خبر در جلسه اخیر موزیلا برای نسخه Metro-ized فایرفاکس 26 که با رابط کاربری لمسی مترو سازگار خواهد بود، مطرح شده است.
تبلیغات

نسخه سازگار با صفحه نمایش‌های لمسی فایرفاکس که در دل رابط کاربری مترو ویندوز 8 اجرا خواهد شد، در دست ساخت است. این خبری است که برای کاربران فایرفاکس و ویندوز 8 جالب توجه خواهد بود. گوگل هنوز اقدام جدی برای ارائه کروم سازگار با مترو، نکرده، اما موزیلا قصد دارد اولین نسخه فایرفاکس سازگار با مترو را در 10 دسامبر یا 8 آذرماه منتشر کند.

موزیلا یک سال پیش اعلام کرده بود که مروگر فایرفاکس را برای رابط کاربری مترو آماده خواهد کرد، حتی یک پیشنمایش از آن نیز در اکتبر سال گذشته به نمایش گذاشته شد. قرار بود نسخه نهایی آن نیز در اوایل سال 2013 آماده شود، اما به نظر می‌رسد، این کمپانی آنقدر درگیر پلتفرم‌های موبایل شده که نتوانسته سر زمان تعیین شده، فایرفاکس ویندوز 8 را نهایی کند.

موزیلا در شرایطی نسبت به ارائه فایرفاکس تحت ویندوز 8 اقدام می‌کند که از چند سال پیش روابط بین این کمپانی و مایکروسافت همواره پرتنش بوده است. موزیلا از زمان معرفی ویندوز RT و عدم اجازه مایکروسافت برای ارائه مرورگرهای ثانویه برای تبلت‌های تحت این سیستم عامل، ناراحتی خود را شدیدا ابراز کرد و این اقدام مایکروسافت را در راستای انحصار طلبی برای گسترش مرورگر IE 10 دانست. این در حالی است که مایکروسافت مرورگرهای دیگر را غیربهینه برشمرد و دلیل این محدودیت را در کنترل مصرف باتری دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات