کیندل فایر جدید آمازون با صفحه نمایش 2560 در 1600 پیکسل و پردازنده S800 برای رقابت با نکسوس 7 عرضه می‌شود

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بنچمارک‌های مربوط به تبلت جدید آمازون با نام Amazon KFPWA در برنامه GLBenchmark فاش شده است، گرافیک این تبلت Adreno 330 ذکر شده که گویا در سیستم-روی-یک-چیپ Snapdragon 800 استفاده شده است. جالب اینجاست که صفحه نمایش این تبلت نیز دارای رزولوشن بسیار بالای 2560 در 1600 پیکسل ذکر شده است. به این ترتیب باید منتظر یک تبلت ارزان قیمت اما فوق العاده قدرتمند باشیم.
تبلیغات

آمازون اولین بار با معرفی تبلت 7 اینچی ارزان قیمت Kindle Fire باعث شد تا موج تازه تبلت‌های 7 اینچی به راه بیافتد و حتی گوگل مجبور به ارائه نکسوس 7 شود. تبلت 7 اینچی آمازون قیمت بسیار پایینی داشت، اما مشخصات سخت افزاری آن قابل قبول بود. کمی بعد آمازون نسخه بروز شده تبلت خود را در دو سایز مختلف ارائه کرد. استراتژی آمازون اینگونه است که برروی خود تبلت سود بسیار کمی می‌کشد تا افراد بیشتری نسبت به خرید تبلت‌های این شرکت مشتاق شوند و به این ترتیب کاربران اکوسیستم خود را افزایش دهد. سپس از فروش کتاب، اپلیکیشن و محتوای دیگر به این کاربران، سود ببرد.

در همین راستا به زودی شاهد نسخه بروز شده تبلت‌های آمازون خواهیم بود. براساس اطلاعاتی که از یک تبلت جدید به نام KFAPWA فاش شده، تبلت 8.9 اینچی جدید Kindle Fire HD احتمالا به صفحه نمایش با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل تجهیز خواهد شد. رزولوشن صفحه نمایش نسخه فعلی این تبلت برابر 1920 در 1200 پیکسل است.

از آنجایی که گرافیک پردازنده اصلی این تبلت Adreno 330 ذکر شده، احتمالا پردازنده اصلی نیز Snapdragon 800 است. حال اگر آمازون بتواند قیمت زیر 200 دلار را برای چنین تبلتی حفظ کند، نکسوس 7 با یک رقیب جدی و به مراتب قدرتمندتر روبر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات