نوکیا برروی تبلت 10.1 اینچ Full HD با پردازنده Snapdragon 800 و ویندوز RT 8.1 کار می‌کند

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد نهایتا نوکیا تصمیم گرفته تا تبلت خود را با سیستم عامل ویندوز RT روانه بازار کند. مدت‌ها است که شایعه تبلت ویندوزی نوکیا به گوش می‌رسد اما اخیراً اطلاعاتی بدست آمده بود که نشان می‌داد، این کمپانی فنلاندی به دلیل عدم استقبال از تبلت‌های ویندوز RT تصمیم گرفته تا تبلت خود را براساس معماری x86 و نسخه کامل ویندوز 8 ارائه کند. حال شایعات جدید مبنی بر ساخت یک تبلت 10.1 اینچی مبتنی بر معماری ARM شنیده می‌شود.
تبلیغات

تبلت نوکیا مجهز به صفحه‌نمایش 10.1 اینچ با رزولوشن 1080p است. گفته می‌شود صفحه‌نمایش این تبلت از زاویه دید بسیار وسیعی برخوردار بوده و از لمس 5 انگشت بصورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که اکثر تبلت‌های امروزی از لمس 10 انگشت هم‌زمان پشتیبانی می‌کنند.

تبلت جدید نوکیا مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای Snapdragon 800 است که از 4 هسته 2.15 گیگاهرتز بهره می‌برد. از دیگر مشخصات فنی این تبلت می‌توان به حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایت، درگاه USB 3.0، میکرو HDMI و پشتیبانی از شبکه وای-فای اشاره کرد.

تبلت جدید نوکیا از یک صفحه‌کلید جداشدنی فیزیکی نیز برخوردار است.

تبلت نوکیا همچون محصولات خانواده لومیا در رنگ‌بندی شاد و مختلف عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این تبلت ماه آینده معرفی می‌شود و در نیمه ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد.

ازآنجاکه تبلت 10.1 اینچی نوکیا مجهز به پردازنده مبتنی بر معماری ARM است، سیستم عامل آن نیز نسخه جدید Windows RT 8.1 خواهد بود. نوکیا درست زمانی نسبت به تولید یک تبلت ویندوز RT اقدام کرده که دیگر تولیدکنندگان ابزارهای مبتنی بر این سیستم عامل از جمله ایسوس، نسبت به آینده آن ابزار ناامیدی کرده‌اند. حتی خود مایکروسافت بر سر فروش تبلت Surface RT نزدیک به 900 میلیون دلار ضرر داد.

از طرفی با عرضه نسل جدید پردازنده‌های اتم اینتل، و افزایش بازده و همچنین کاهش مصرف انرژی در آن‌ها، می‌توان با پرداخت 100 دلار بیشتر یک تبلت ویندوز 8 کامل را تهیه کرد و از طیف وسیعی از نرم افزارهای تحت ویندوز بهره برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات