مایکروسافت همچنان متعهد به ARM و ویندوز RT

یک‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بر کسی پوشیده نیست که اوضاع برای ویندوز RT بر وفق مراد نیست. مایکروسافت سعی داشت با توسعه این سیستم عامل، راه خود را به سوی پردازنده‌های ARM و دنیای موبایل باز کند. اما این‌که تا چه حد موفق بوده را از تحلیل‌های دلسرد کننده و بازار راکد آن می‌توان متوجه شد. بااین‌حال، به گفته مسئولان، مایکروسافت همچنان بر پشتیبانی خود از ویندوز RT ادامه خواهد داد.
تبلیغات

انویدیا از فروش تبلت‌های مبتنی بر تگرا و ویندوز RT راضی نیست و ایسوس رسما اعلام کرد که این سیستم عامل را برای همیشه کنار خواهد گذاشت. اما گویا این قضایا، هنوز نتوانسته مایکروسافت را مجاب به روی برگرداندن از ویندوز RT کند.

یکی از سخنگویان شرکت می‌گوید:

ابزارهای مبتنی بر ARM که اواخر امسال وارد بازار خواهند شد، ما را همچنان مشتاق و امیدوار نگه داشته است.

از سوی دیگر، مدیر عامل انویدیا هم اظهار داشته که به سختی در حال کار روی نسل بعدی تبلت سرفیس هستند.

مایکل آنگویلو، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت چند ماه پیش در مورد دلایل سرمایه‌گذاری شرکت روی ویندوز RT گفته بود که:

ما تمام تلاش و توان خود را برای توسعه‌ی این محصول به کارگرفته‌ و هر سختی‌ را تحمل کرده‌ایم و سعی ما در تمام مدت بر آن بوده که استراتژی خود را به جلو پیش ببریم و اطمینان داریم که این سیستم عامل به مرور قدرتمندتر شده و جایگاه خود را بدست خواهد آورد.

این‌که آیا دلایل مطرح شده توسط مایکروسافت هنوز هم درست‌اند یا خیر، به مرور زمان مشخص خواهد شد.

از سوی دیگر این همکاری با وجود اینکه ممکن است چندان کام ردموندی‌ها را شیرین نکرده باشد، اما منافع خوبی برای ARM به همراه داشته است. چراکه علاوه بر سرفیس آرتی و فروش هزاران تراشه به مایکروسافت، تمامی تلفن‌های هوشمند ویندوز فونی هم بر بستر معماری ARM تولید می‌شوند.

به نظر شما آیا ویندزو RT و به‌دنبال آن سرفیس آرتی بالاخره به جایگاهی تثبیت شده و موفقیت آمیز دست خواهند یافت یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات