ITC، ورود و فروش محصولات قدیمی سامسونگ در آمریکا را ممنوع کرد

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
حکایت اپل و سامسونگ در این روزها، مصداق بارز شعر گهی پشت به زین و گهی زین به پشت است. کمیته تجارت بین‌المللی ایالات متحده آمریکا (ITC)، امروز اعلام کرد که ورود و فروش برخی از محصولات قدیمی کمپانی سامسونگ در آمریکا به دلیل نقض آشکار پتنت‌های کمپانی اپل، ممنوع خواهد شد. این حکم اکنون در اختیار باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا می‌باشد تا در صورت صلاح‌دید، آن را وتو کند. در غیر این صورت بعد از سپری شدن 60 روز، این حکم در سراسر ایالات متحده آمریکا لازم الاجرا خواهد بود.
تبلیغات

کمیته تجارت بین‌الملل آمریکا اعلام کرده که تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ که در بازه زمانی 2010 تا 2011 میلادی ساخته شده‌اند، به دلیل نقض دو پتنت ثبت شده به نام اپل، حق ورود به خاک آمریکا و فروش در بازارهای این کشور را ندارند.

اولین پتنت نقض شده مربوط به ویژگی اسکرول در صفحات نمایش لمسی و دیگری مربوط به جک هدفون می‌باشد. برخی از محصولاتی که بر طبق این حکم مورد تحریم آمریکا واقع خواهند شد عبارت‌اند از: Galaxy S 4G، Fascinate، Captivate، Galaxy Tab و Galaxy Tab 101.

این اقدام اپل، تنها یک هفته پس از وتوی تاریخی اوباما مبنی بر لغو ممنوعیت ورود و فروش محصولات قدیمی اپل در خاک آمریکا صورت می‌گیرد. بسیاری بر این عقیده‌اند که این اقدام اپل به مثابه یک مقابله به مثل تمام عیار بر ضد سامسونگ است.

کارشناسان و سیاستمداران زبده آمریکایی معتقدند، احتمال اینکه این حکم نیز مانند حکم قبلی مورد وتوی باراک اوباما قرار گیرد، بسیار اندک و ناچیز است.

هفته گذشته باراک اوباما، بعد از 26 سال، حکم این کمیته را وتو کرد و شخصا جلوی تحریم ورود و فروش محصولات قدیمی اپل در آمریکا را گرفت. حال، تنها پس از سپری شدن چند روز از آن اتفاق، اتفاقی مشابه برای کمپانی کره‌ای سامسونگ رخ داده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اوباما این حکم را نیز همانند حکم قبلی وتو خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات