خبر بد برای مایکروسافت: ایسوس رسما ویندوز RT را کنار گذاشت

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس، مهم‌ترین شریک تجاری مایکروسافت برای تولید سخت افزار مبتنی بر ویندوز RT، تولید و توسعه این ابزارها را متوقف کرده و قصد ندارد محصول جدید مبتنی بر این سیستم عامل را عرضه کند. تبلت VivoTab RT یکی از شاخص‌ترین تبلت ویندوز RT غیر مایکروسافتی دنیا به شمار می‌رفت که خبری از نسل بعدی آن نخواهد بود.
تبلیغات

مایکروسافت ویندوز RT را با ظاهر و قابلیت‌های نسبتاً مشابه با ویندوز 8 ارائه کرد تا سیستم عامل خود را در دنیای پردازنده‌های ARM نیز وارد کند. خود این کمپانی تبلت Surface RT را برای این منظور عرضه کرد، اما ظاهراً نه سرفیس RT فروش قابل ملاحظه‌ای داشته و نه Vivo Tab RT.

جری شن، مدیرعامل ایسوس در این باره گفته است که ویندوز RT موفق نبوده است و ما چاره‌ای نداریم.

مایکروسافت در گزارش عملکرد مالی شرکت در سه‌ماهه دوم سال 2013 اعلام کرد که به دلیل تنظیم موجودی تبلت Surface RT نزدیک به 900 میلیون دلار ضرر داده است. این در حالی است که ظاهراً ردموندی‌ها بیش از نیاز بازار تبلت Surface RT تولید کرده‌اند و از طرفی مردم نیز از آن استقبال ننموده و به همین دلیل مایکروسافت مجبور به فروش آن با تخفیفات زیاد شده‌ است.

ویندوز RT برای رقابت با اندروید iOS و تبلت‌های اندرویدی و آیپد عرضه شد، اما اکوسیستم مایکروسافت به دلیل فقدان نرم افزارهای مناسب هرگز مورد توجه عموم کاربران قرار نگرفت. از طرف دیگر اینتل گام‌های مؤثر و ارزشمندی در بهینه‌سازی پردازنده‌های اتم خود برداشت و با کاهش قیمت آن‌ها، تبلت‌های هم رده ARM را تولید کرد. بدین‌ترتیب نسخه کامل ویندوز 8 در یک تبلت سبک، باریک و از همه مهتر ارزان ارائه شد و خود دلیلی شد بر عدم استقبال بیشتر کاربران از ویندوز RT.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات