Xbox one و اجرای اپلیکیشن‌های ویندوز RT

پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
اخیرا شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهد ایکس باکس وان می‌تواند اپلیکیشن‌های نوشته شده برای ویندوز RT را اجرا کند. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، علاوه بر اینکه هماهنگی و یکپارچگی میان محصولات گوناگون مایکروسافت افزایش می‌یابد، کار برنامه نویسان در توسعه اپلیکیشن‌ها برای پلتفرم‌های مختلف نیز آسان‌تر خواهد شد.
تبلیغات

قبلا شنیده بودیم که ایکس باکس وان بسبب معماری سخت افزاری و بستر نرم افزاری مناسب، می‌تواند اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ویندوز 8 را اجرا کند. همچنین بازی‌های ایکس باکس وان می‌توانند همانند بازی‌های ویندوز 8 کدنویسی شوند که این موضوع یکپارچگی میان پلتفرم‌های مختلف مایکروسافت را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

حالا این خبر جدید، علاوه بر اینکه زندگی را برای توسعه دهندگان راحت‌تر می‌کند، باعث هیجان در میان کاربران علاقه‌مند به مایکروسافت هم شده است.

شواهد مذکور از بررسی فایل‌های درونی  بازی‌های ساخته شده برای ایکس باکس وان بدست آمده‌اند که از پشتیبانی از پلتفرم ویندوز RT خبر می‌دهند. به طور کلی و با توجه به این اطلاعات، می‌توان پیشبینی کرد که اکوسیستم مایکروسافت پس از ورود ایکس باکس وان به بازار، به طور فزاینده‌ای رشد خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات