سامسونگ و اینتل به طور مستمر بر روی سیستم عامل تایزن کار می‌کنند

دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر به یاد داشته باشید چند روز پیش بسیاری از وب‌سایت‌های خبری انگلیسی و فارسی، شایعه‌ای غیر کارشناسانه از قول Elder Murtazin وبلاگ نویس روسی نوشتند که تایزن، سیستم عاملی که سال‌ها بر روی توسعه آن کار شده بود دیگر مرده است. اما امروز و طی دو نامه جداگانه که از سوی اینتل و سامسونگ منتشر شده‌اند، هر دوی این کمپانی‌ها اذعان داشته‌اند که به شدت در حال کار کردن بر روی توسعه این سیستم عامل می‌باشند.
تبلیغات

سامسونگ در نامه خود گفته است:

ما به طور مستمر در حال کار کردن بر روی اکو سیستم تایزن هستیم. تایزن، تجربه‌ای بی‌ نظیر از کار کردن با موبایل را برای کاربر فراهم می‌کند و اکوسیستمی گسترده، آن را احاطه کرده است.

اینتل نیز در نامه خود، پیش‌بینی کرده است که:

جایگاه تایزن در صنایع فناوری بسیار ویژه و خاص خواهد بود. این سیستم عامل ویژگی‌هایی همچون انعطاف پذیری زیاد، متن باز بودن و قابلیت رشد گسترده را دارد. تایزن، سیستم عاملی است که به توسعه دهندگان این قابلیت را می‌دهد تا اپلیکیشن‌های خود را یک بار نوشته و بر روی چندین دستگاه مختلف اجرا نمایند.

هنوز هیچ اطلاعاتی از اولین دستگاهی که قرار است مجهز به این سیستم عامل باشد در دست نیست؛ اما نکته مهم در این باره این است که نه تنها تایزن به انتهای خط نرسیده است، بلکه دو غول تکنولوژی جهان یعنی اینتل و سامسونگ تواما بر روی این سیستم عامل کار می‌کنند. اگر اطلاعاتی که این دو شرکت در مورد سیستم عامل تایزن ارائه کردند، صحیح باشند، شرایط برای سیستم‌های عامل مطرح دنیای گجت‌ها یعنی iOS و به خصوص اندروید، مشکل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات