جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته

یک‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷
مطالعه 4 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. همانند هفته‌های گذشته، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گرامیان گردآوری کرده‌ایم،‬ که از دریای سبز تا یه گاز کوچولو و پیشوک را شامل می‌شود. این آلبوم زیبا و جذاب را میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‬‬ ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

دریای سبز!

01 p01cb1mc

مردی در حال عبور از دریا در نزدیکی شهر ساحلی چینگدائو در چین است که در چند روز گذشته با لایه‌ای ضخیم از جلبک‌های غیر سمی پوشیده شده و آب دریا را به رنگ سبز درآورده است.

برخورد نزدیک از نوع سوم

02 p01cb1wk

دو جت سو خو 27 متعلق به گروه نمایشی «شوالیه‌های روس» در حال نمایش آکروباتیک در خلال برگزاری نمایشگاه هوایی سنت پترزبورگ در روسیه هستند.

یه گاز کوچولو

03 p01cb1vk

یک دیرین شناس در موزه‌ای در شهر بوئنس آیرس در آرژانتین در حال دست زدن به فک پایینی ماکت غول‌پیکری از یک موجود ماقبل تاریخ آبزی با نام علمی Tuarangisaurus Cabazai است.

پرواز تک خال

04 p01cb1sd

رافو نام شاهین هریسی است که در حال پرواز بر فراز زمین اصلی مسابقات تنیس ویمبلدون است. هدف اصلی از پرواز این پرنده‌ی شکاری، فراری دادن کبوترانی است که می‌توانند در روند بازی اختلال ایجاد کنند، جوجوهای بیچاره.

دوقلوهای کهکشانی

05 p01cb1nz

این عکسی است که از تصاویر ارسالی تلسکوپ فضایی هابل بدست آمده و جفت کهکشان‌های MRK 1034 را نشان می‌دهد. این دو کهکشان آنچنان به یکدیگر نزدیک هستند که به نظر می‌رسد تعاملی گرانشی با هم داشته باشند.

پیشوک!

06 p01cb1zs

سه گربه‌ی جنگلی که در نزدیکی روستایی در هندوستان نجات یافته‌اند، تحت مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی قرار دارند تا وضعیت آن‌ها به حالت عادی بازگردد. زیستگاه اصلی این گونه از گربه‌سانان در مرکز و جنوب شرقی آسیا است.

س ل ل ا م . . .

07 p01cb1q2

شرکت ژاپنی هوندا روباتی به نام آسیمو ساخته که به عنوان راهنمای تور در موزه‌ی توکیو انجام وظیفه می‌کند. البته از آنجایی که این روبات انسان‌نما حواس بازدیدکنندگان را به خود پرت می‌کند، شاید برای این منظور مناسب نباشد!

آب‌پرون!

08 p01cb1m6

در خلال رویدادی در استکهلم سوئد، مردی مشغول پرواز با ابزار عجیب و غریبی است که نیروی پیشرانۀ خود را از آب تأمین می‌کند! به نظر همان آب بازی خودمان به سبکی جدید است.

پلی در مه

09 p01cb1v0

پل گلدن گیت بریج سانفرانسیسکو، واقع در ایالت غربی کالیفرنیا، در زیر مه غلیظی فرورفته و در زیر آن نیز قایقی در حال عبور است.

دود درمانی!

10 p01cb1pl

یک مأمور بهداشت در ال‌سالوادور، برای پیشگیری از تب دنگ و مقابله با پشه‌ی ناقل آن، Aedes aegypti مشغول استفاده از دود است.

توضیح: با سپاس از زحمات جناب آقای مهندس عباس جعفری و انتشارات گیتا‌شناسی؛ برای افزایش دقت ترجمه‌های این سری از مقالات زومیت و برگردان صحیح نام‌های جغرافیایی از «دانشنامه‌ی گیتاشناسی» (دوره‌ی دو جلدی) استفاده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات