شخصی سازی گوشی موتو ایکس شامل رنگ‌بندی‌های گوناگون، طراحی و حکاکی بر روی بدنه نیز می‌شود

پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
هر روز جزئیات بیشتری از گوشی مرموز ایکس موتورولا به گوشی می‌رسد. هیچ شکی وجود ندارد که این گوشی تحت نظارت کامل گوگل طراحی و ساخته شده است. موتورولا می‌گوید که: "موتو ایکس اولین گوشی هوشمند در دنیاست که می‌تواند توسط کاربر طراحی شود.". حال اطلاعات بیشتری از میزان شخصی سازی این گوشی در دست است که با هم در ادامه خواهیم دید.
تبلیغات

بیان این جمله که موتو ایکس قابلیت شخصی سازی و بازطراحی دارد کمی گنگ به نظر می‌رسد. موتورولا واقعا چه سطح از شخصی سازی را به کاربران عرضه می‌کند؟ به نظر می‌رسد که روز به روز خبرهای جالب‌تری از این گوشی در فضای وب پخش می‌شود.

موتورولا به کاربران این گوشی، این امکان را می‌دهد تا برای قسمت‌های پشت و جلوی بدنه موتو ایکس رنگ‌های مختلفی را برگزینند. همچنین این قابلیت وجود دارد تا بر روی بدنه این گوشی حکاکی مورد دلخواه کاربر نیز انجام پذیرد. این کار آنچنان هم جدید نیست، زیرا اپل چندین سال است که این قابلیت‌ها را برای کاربران آیپاد فراهم کرده است.

موتورولا طی چند روز گذشته بارها قابلیت شخصی سازی موتو ایکس را جار زده است. با اینکه این گوشی هنوز به طور رسمی معرفی نشده، ولی می‌توان تبلیغات این گوشی را در روزنامه‌های مطرح ایالات متحده مشاهده کرد، که همگی آن‌ها در دو جمله با یکدیگر اشتراک دارند:

قابلیت طراحی توسط خود شما

و

ساخته شده در ایالات متحده آمریکا

موتورولا اعلام کرده که گوشی‌های شخصی سازی شده را ظرف مدت چند روز پس از ثبت سفارش به دست مشتریان خواهد رساند.

Coques-couleur-Moto-X

علاوه بر گزینه‌های انتخاب رنگ‌های گوناگون و حکاکی بر روی بدنه، برخی منابع گزارش داده‌اند که مشتریان قادر خواهند بود تا یک عکس دلبخواه خود را برای استفاده به عنوان وال‌پیپر در گوشی سفارشی خود نیز انتخاب نمایند.

برای خرید موتو ایکس می‌توان به صورت مجازی و از طریق وب‌سایت موتورولا و یا به صورت مستقیم و از طریق اپراتورهای مخابراتی رایج، اقدام به خرید این گوشی کرد. البته به نظر می‌رسد که برای خرید گوشی‌های سفارشی و شخصی سازی شده، تنها باید از طریق وب‌سایت این شرکت اقدام به خرید نمود.

این شکل از شخصی سازی درست شبیه به کاری است که مایکروسافت در خط تولید پخش کننده موسیقی Zune انجام داد تا بتواند دستگاه‌هایی مطابق با سلیقه مشتریان بسازد.

«دنیس وودسایت» مدیرعامل موتورولا پیش‌تر اعلام کرده بود که موتو ایکس برای استفاده در اپراتورهای مخابراتی آن هم در سطح آمریکا تولید خواهد شد. اکنون وب‌سایت ورج مدعی است که خبرهایی دریافت کرده که نشان دهنده این موضوع هستند که سیستم‌عامل این گوشی، اندروید نسخه 4.2.2 است.

موتورولا قابلیت‌های فراوانی در زمینه تشخیص صوت به موتو ایکس اضافه نموده است. خبرگزاری ABC گزارش کرده که این گوشی توانایی این را دارد تا تشخیص دهد که آیا شما در حال رانندگی هستید یا خیر؟ و اگر این گونه باشد بلافاصله کلیه مکالمات صوتی شما را از طریق بلندگو پخش خواهد کرد.

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم، هر روز ویژگی‌های جدیدی از موتو ایکس به بیرون درز می‌کنند. وودسایت بارها اعلام کرده که موتو ایکس قابلیت‌های زیاد و ویژگی‌های متنوعی دارد که همین عوامل به تنهایی قادر خواهند بود تا باعث برتری موتو ایکس نسبت به آیفون و گلکسی اس 4 شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات