سونی قصد استفاده از تراشه 8 هسته‌ای میدیاتک در تلفن بعدی خود را دارد

پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌تر در زومیت خواندید که کمپانی میدیاتک پردازنده 8 هسته‌ای خود را برای عرضه به بازار آماده کرده است و به‌زودی تولید محدود آن برای آزمایش تولیدکنندگان را آغاز می‌کند. حال به نظر می‌رسد یکی از کمپانی‌های مطرح دنیای موبایل نسبت به استفاده از تراشه‌ جدید میدیاتک، چراغ سبز نشان داده است.
تبلیغات

تراشه MT6592 دارای 8 هسته از نوع Cortex-A7 است که با فرکانس بین 1.7 گیگاهرتز تا 2.0 گیگاهرتز کار می‌کند. این تراشه با لیتوگرافی 28 نانومتری ساخته می‌شود و انتظار می‌رود مصرف انرژی بسیار پایینی داشته باشد. Cortex-A7 یکی از بهینه‌ترین معماری‌های هسته ارم است که در آن مصرف انرژی در سطح بسیار پایینی قرار دارد اما قدرت و بازده آن نسبت به A15 یا نسل‌های جدیدتر کمتر است. حال میدیاتک با قرار دادن 8 هسته A7 توانسته قدرت و بازده را نیز به خوبی ارتقاء دهد.

در آزمایش‌ها اولیه انجام شده روی این تراشه، امتیاز بسیار خوب و بالاتر از 30 هزار در AnTuTu بدست آمده که آن را در حد و اندازه Snapdragon 800 قرار می‌دهد. انتظار می‌رود تراشه ساخت میدیاتک قیمت به مراتب پایین‌تری نسبت به S800 کوالکام داشته باشد.

احتمالاً سونی قصد دارد با انتخاب MT6592، تلفن‌های رده میانی خود را با قدرت و بازده بالاتری روانه بازار کند. البته فعلا سونی، کاندید آزمایش تراشه جدید میدیاتک شده تا آزمایش‌ها خود را روی آن انجام دهد و شاید این تراشه در نهایت نتواند نمره قبولی را از این شرکت دریافت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات