سامسونگ در حال کار بر روی پردازنده 8 هسته‌ای واقعی است

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
چند روز پیش در زومیت خواندید که کمپانی تایوانی مدیاتک موفق به ساخت پردازنده 4 هسته‌ای مبتنی بر معماری big.LITTLE شده، که می‌تواند به‌طور هم‌زمان از تمامی هسته‌های پردازشی استفاده کند. این، یک پیشرفت بزرگ برای این شرکت تولیدکننده نیمه هادی محسوب می‌شود تا بتواند جایگاه خود را در بازار، بیش از پیش ارتقا دهد. حال، به نظر می‌رسد سامسونگ نیز در نظر دارد تا به‌زودی از پردازنده 8 هسته‌ای واقعی خود پرده‌برداری کند.
تبلیغات

پیش از این، کمپانی کره‌ای سامسونگ با معرفی پردازنده Exynos 5 Octa که مبتنی بر معماری big.LITTLE کمپانی آرم است، نشان داد که موفق به ساخت پردازنده هشت هسته‌ای شده است. این پردازنده مجهز به چهار هسته Cortex A7 برای انجام پردازش‌های سبک و چهار هسته Cortex A15 برای انجام امور پردازشی سنگین است. اما بزرگ‌ترین مشکل Exynos 5 Octa این است که نمی‌تواند به‌طور هم‌زمان از تمام هشت هسته پردازشی خود استفاده کند و این موضوع باعث شده است که پردازنده ساخت کمپانی مدیاتک، بتواند با تکیه بر توانایی استفاده هم‌زمان از تمامی هسته‌های پردازشی، نظر کارشناسان و صاحب نظران را به خود جلب کند.

اما اخیراً شایعات جدیدی مبنی بر تلاش سامسونگ برای ساخت پردازنده 8 هسته‌ای با قابلیت استفاده هم‌زمان از تمامی هشت هسته پردازشی به گوش می‌رسد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، می‌توان سال 2014 میلادی را سال پردازنده‌های هشت هسته‌ای واقعی نامید.

SamsungTrueOctaCoreProcessor

که افزایش تعداد هسته‌های پردازشی در پردازنده، لزوما یک دستاورد بزرگ برای حل مشکلات مربوط به کارایی و مصرف بهینه محسوب نمی‌شود. اکثر اپلیکیشن‌های موجود، توانایی استفاده از تمامی هسته‌های پردازشی را ندارند و به اصطلاح، برای اینکار بهینه نشده‌اند. اما نباید فراموش کرد که پردازنده‌های هشت‌ هسته‌ای، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند و پتانسیل ایجاد یک بازار گسترده را دارند.

همچنین به نظر می‌رسد که اکثر کمپانی‌های سازنده گجت‌های هوشمند، به استفاده از این پردازنده در محصولات خود، علاقه‌مند باشند، زیرا این نوع پردازنده‌ها می‌توانند بسیاری از نیاز‌های کاربران رده متوسط به بالا را مرتفع نمایند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات