از بد به بدتر: HTC پیش بینی می‌کند که اولین ضرر در تاریخ کمپانی‌اش رقم می‌خورد

سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
مطالعه 1 دقیقه
HTC مدت‌ها است که سود خالص را تجربه نکرده است، اما با وجود روند نزولی که طی ماه های اخیر تجربه نموده، به نظر می‌رسد وضعیت از این هم بدتر خواهد شد و این کمپانی پیش بینی کرده است که در سه ماهه آینده، سود عملیاتی شرکت نیز منفی خواهد شد. اچ تی سی از سال 2002 که تاسیس شد تا به امروز «ضرر عملیاتی» نداشته است.
تبلیغات

این کمپانی تایوانی تخمین زده است که در سه ماهه سوم، حاشیه سود این شرکت به 0 تا منفی 8 درصد کاهش یابد. حاشیه سود این شرکت در سه ماهه دوم 2013 برابر 1.5 درصد بوده است. حاشیه ناخالص HTC نیز احتمالا بین 18 تا 21 درصد خواهد بود که نسبت به 23 درصد سه ماهه دوم کاهش می‌یابد.

از نظر میزان درآمد پیش بینی شده که HTC حداکثر به رقم 1.67 تا 2.01 میلیارد دلار دست یابد که باز هم نسبت به درآمد 2.51 میلیارد دلاری سال گذشته با کاهش روبرو خواهد شد.

HTC با وجود این پیش بینی‌ها، عملکرد تلفن HTC One را در بازارهای مختلف دنیا بسیار خوب برآورد کرده و آن را به مراتب بهتر از مدل‌های قبلی این کمپانی دانسته است. HTC وجود این تلفن را در بهبود وضعیت شرکت موثر می‌داند. آنها امیدوار هستند که با ارائه محصولات عام پسندتری همچون HTC One Mini وضعیت شرکت در سه ماهه چهارم بهبود یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات