اندروید 4.3 از TRIM پشتیبانی می کند تا بازده تمام ابزارهای نکسوس افزایش یابد

سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست که بازده ابزارهای اندرویدی پس از چند وقت استفاده، کاهش می‌یابد حتی ابزارهای خانواده نکسوس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این موضوع در تبلت نکسوس 7 اول به خوبی حس می‌شد. اما حالا کارشناس وب سایت تخصصی انندتک متوجه شده که در اندروید 4.3 پشتیبانی از TRIM اضافه شده است. TRIM به چه معناست و چه تاثیری در بازده دستگاه دارد؟
تبلیغات

اندروید 4.3 از TRIM پشتیبانی می کند. این بدین معناست که سیستم عامل موبایل گوگل کنترل به مراتب بهتری برروی حافظه فلش یا حافظه ذخیره سازی تلفن یا تبلت های اندرویدی خواهد داشت و فضای خالی، اشغال شده را بهتر مدیریت خواهد کرد.

در حافظه‌های فلش وقتی فایلی را از روی حافظه پاک می‌کنید در واقع همان لحظه از حافظه پاک نمی‌شود و تنها آدرس دهی به آن متوقف می‌شود، اما فایل‌ها برروی حافظه باقی می‌مانند تا زمانی که بخواهید اطلاعات جدیدی را برروی آن قسمت از حافظه بنویسید. برای درک بهتر در نظر بگیرید که یک فیلم 3 گیگابایتی را برروی حافظه eMMC یا SSD تبلت یا تلفن هوشمند خود کپی کرده‌اید و پس از تماشای فیلم آن را پاک می‌کنید. در این حالت به فضای خالی دستگاه شما 3 گیگابایت اضافه می‌شود، اما در اصل سکتورهای اشغال شده حافظه تا زمانی که برروی آنها اطلاعات جدیدی نوشته نشود، اطلاعات فیلم 3 گیگابایتی شما را حفظ می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که پس از مدتی بازده تلفن یا تبلت کاهش یابد.

حال TRIM این موضوع را تحت کنترل خود می گیرد و زمانی که از تلفن یا تبلت استفاده نمی‌کنید و شارژ دستگاه بیش از 80 درصد است (یا 30 درصد در زمان اتصال دستگاه به شارژر) شروع به پاک سازی اطلاعات حذف شده و خالی سازی واقعی فضای در دسترس حافظه می‌کند. این عمل باعث می‌شود تا بازده دستگاه شما همواره در وضعیت مشابه روز اول استفاده از آن باقی بماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات