ابزار اندرویدی مرموز مجهز به پردازنده Bay Trail اینتل، رکورد بنچمارک Antutu را شکست

چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد بالاخره اینتل قصد دارد با قدرت وارد گود شود و علاوه بر کاهش مصرف انرژی، قدرت و بازده پردازنده را نیز افزایش دهد. بنچمارک یک ابزار مبتنی بر پردازنده‌های سری جدید Bay Trail این شرکت نمایان شده که خود تایید همین موضوع است. پردازنده‌های Bay Trail قرار است در تبلت‌ها به کار گرفته شوند. نتیجه این بنچمارک نشان از قدرت و بازده به مراتب بالاتر پردازنده اینتل نسبت به پردازنده‌های فعالی مبتنی بر معماری ARM دارد.
تبلیغات

اینتل در زمان معرفی نسل جدید پردازنده‌های خود از خانواده Haswell نسبت به معرفی پردازنده‌های کم مصرف Bay Trail نیز اقدام کرد و آمار و ارقام جالبی نیز در رابطه با طول عمر باتری بالا و همچنین قدرت و بازده به مراتب بالاتر نسبت به نسل قبل، ارائه کرد. اما هنوز دقیقا نمی‌دانیم که این پردازنده‌ها در مقایسه با رقیبان مبتنی بر ARM خود چطور عمل می‌کنند.

امروز نتیجه بنچمارک یک ابزار اندرویدی مجهز به پردازنده Bay Trail اینتل بدست آمده که توانسته به امتیاز خارق‌العاده 43,416 دست یابد. جالب است بدانید که در حال حاضر قوی‌ترین پردازنده مبتنی بر معماری آرم، Snapdragon 800 ساخت کوالکام است که امتیازی در حدود 31 هزار را در Antutu بدست می‌آورد.

مقاله‌های مرتبط:

    انتظار می‌رود به زودی شاهد تبلت‌های مختلف مجهز به پردازنده Bay Trail اینتل با سیستم عامل اندروید و ویندوز 8 باشیم. اگر قدرت و طول عمر باتری این پردازنده‌ها، قابل قبول باشند احتمالا نبرد میان x86 و ARM در دنیای موبایل به شدت قوت خواهد گرفت.

    اینتل بازار ابزارهای تبدیل شدنی، لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌ها را با سری جدید پردازنده Haswell خود قبضه کرده و حالا اگر بتواند سهم بازار خود در دنیای موبایل را نیز افزایش دهد، عرصه بر ARM تنگ خواهد شد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات