اندروید بر آیپد غلبه کرد و بیشترین سهم بازار تبلت را تحت کنترل گرفت

سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
از زمان معرفی آیپد و شکل گیری شاخه تبلت ها در دنیای فناوری، همواره بیشترین سهم بازار از آن تبلت اپل بوده است. اما حالا به نظر می‌رسد اندروید در بازار تبلت‌ها نیز یکه تاز شده و بالاخره آیپد را پشت سر گذاشته است.
تبلیغات

هنوز هیچ تبلتی در دنیا به اندازه آیپد اپل فروش ندارد، حتی تبلت‌های ارزان قیمتی همچون نکسوس 7 یا کیندل فایر آمازون نیز به اندازه آیپدها محبوب نیستند. اما از آنجایی که تنوع تبلت‌های اندرویدی بسیار زیاد است و انواع و اقسام تبلت‌های مختلف با طراحی متنوع تحت سیستم عامل اندروید عرضه می‌شوند، اندروید توانسته در دنیای تبلت ها نیز از iOS پیشی بگیرد.

مهمترین عامل پیشرفت اندروید در بازار تبلت ها، وجود محصولات ارزان قیمت و البته کارآمدی همچون نکسوس 7 یا کیندل فایر است. گوگل و آمازون یک استراتژی یکسان را برای فروش این تبلت ها پیش گرفته‌اند، این دو شرکت سود بسیار کمی را از بابت فروش تبلت‌های خود بدست می‌آورند، اما در عوض نفوذ خود را در این بازار افزایش داده و اشخاص بیشتری را وارد اکوسیستم خود می کنند. سپس با فروش کتاب، اپلیکیشن، فیلم و غیره کسب درآمد می کنند.

براساس گزارش Strategy analytics در سه ماهه دوم سال 2013، اندروید توانسته رهبری iOS در بازار تبلت ها را پایان دهد. براساس این گزارش اندروید در حال حاضر 34.6 درصد از بازار تبلت ها را تحت کنترل خود دارد. سهم بازار iOS نیز به 14.6 درصد کاهش یافته و ویندوز نیز تنها 2.3 درصد از کل بازار تبلت ها را در اختیار دارد.

zdnet-strategy-analytics-tablets-q2-pr-290713-tts-450x309

کل تبلت هایی که در سه ماهه دوم 2013 عرضه شده 51.7 میلیون دستگاه گزارش شده است. این در حالی است که سال گذشته و در همین فاصله زمانی حدود 36.1 میلیون دستگاه تبلت عرضه شده بود.

در ادامه گزارش این موسسه آماری آمده است که تعداد آیپدهای عرضه شده در سه ماهه دوم سال 2013 حدود 14.6 میلیون دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است. به اعتقاد این موسسه اگر اپل آیپد مینی را عرضه نمی کرد، شرایط برایش سخت‌تر هم می‌شد، چون نسل چهارم آیپد تغییر محسوسی نسبت به نسل سوم نداشته و کاربران دلیلی برای ارتقاء آیپد سوم خود به نسخه جدید نداشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات