نوکیا از روند پیشرفت آهسته ویندوز فون، ابراز ناامیدی کرد

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
چندی پیش در زومیت مقاله‌ای را منتشر نمودیم و از عدم ارائه بسته بروز رسانی برای ویندوز فون 8 طی 13 ماه اخیر گفتیم و به این موضوع پرداختیم که نوکیا برای گسترش سیستم عامل موبایل مایکروسافت راه دشواری را پیش رو دارد. این در حالی است که اخیرا یکی از مدیران ارشد نوکیا در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرده و عملکرد ضعیف مایکروسافت را مایوس کننده دانسته است.
تبلیغات

مایکروسافت به زودی بسته بروز رسانی مختصری را تحت نام GDR2 برای ویندوز فون 8 ارائه می‌کند و در اوایل سال آینده نیز تغییرات مهمی را در این سیستم عامل اعمال خواهد کرد، اما با این وجود مدیر ارشد بخش توسعه اپلیکیشن‌ در نوکیا، برایان بینیاک در مصاحبه‌ای که اخیرا با بیزنس‌تایمز داشت، گفت:

سعی کردیم تا در فرهنگ تفکر مایکروسافت تحول ایجاد کنیم و بگوییم که زمان یک امر اساسی و حیاتی است.

نوکیا از زمان معرفی ویندوز فون 8 به شدت تلاش کرد تا محصولات متنوعی را وارد بازار کند، اما همواره کمبود نرم افزارهای تحت ویندوز فون و عدم بروز رسانی مرتب این سیستم عامل به عنوان یک نقطه ضعف برای محصولات خانواده لومیا مطرح شده است. مدیر بخش توسعه اپلیکیشن‌های نوکیا گفت:

ما مرتبا در حال عرضه محصولات جدید هستیم، اما اگر اپلیکیشنی باشد که برای مشتری اهمیت داشته و در ابزار جدید وجود نداشته باشد، یک موقعیت فروش از دست خواهد رفت.

او در ادامه گفت که مایکروسافت بر روی بودجه و اهداف سالیانه خود تمرکز کرده است، آنها تنها به این فکر می کنند که عملکرد مالی شرکت در پایان سال، با هدف گذاری‌هایش مطابقت داشته باشد. آنها برای امروز ما که تلفن های زیادی برای فروش داریم، اقدام موثری انجام نمی دهند.

او در مصاحبه خود از خوبی های مایکروسافت نیز گفت، اما مشخصا از روند پیشرفت سیستم عامل مایکروسافت ابزار ناامیدی کرد:

تنها سخت افزار تعیین کننده نیست، ابزارهایی که برروی سخت افزار ارائه می‌شوند، تاثیر گذار هستند. شما نمی توانید تلفنی که برایش اپلیکیشن وجود ندارد را بفروشید.

او از مایکروسافت و نوکیا خواست تا دلایل بیشتری را برای نقل مکان از پلتفرم‌های دیگر به ویندوز فون، ارائه کنند. او گفت: برای سویچ کردن به ویندوز فون، کاربران باید مطمئن باشند که اپلیکیشن‌های مورد نظر آنها نه تنها در تلفن جدید وجود دارند، بلکه آن اپلیکیشن‌ها در ابزار جدید بهتر از رقبا کار می‌کنند. ما باید تجربه خاص و منحصر به فردی را به کاربران ارائه کنیم تا آنها از تلفن‌های فعلی خود دل بکنند.

البته بیانیاک در انتهای مصاحبه خود به این موضوع نیز اشاره کرد که شرایط در حال بهبود است و به زودی مردم این جمله را به زبان نخواهند آورد که «فلان برنامه برای ویندوز فون وجود ندارد». او همچنین گفت، نوکیا به عنوان یک کمپانی مستقل، تمایل ندارد تا به کسی وابسته باشد و به همین دلیل خود نسبت به ارتقاء و بهبود ویندوز فون اقدام می کند. به عنوان مثال پشتیبانی از بلوتوث 4 در ابزارهای جدید نوکیا خود این موضوع را اثبات می کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات