امکاناتی که نسل بعدی آیفون باید داشته باشد

یک‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
با نزدیک شدن به اواخر تابستان و ماه سپتامبر، طرفداران اپل هیجانزده‌تر می‌شوند. چرا که سپتامبر، احتمالا ماه معرفی نسل جدید آیفون است. اما آیفون جدید چگونه می‌تواند طرفداران خود خوشحالتر کند؟ در ادامه با امکاناتی آشنا خواهیم شد که دوست‌ داریم آیفون ۶ از آن‌ها برخوردار باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تاکنون وجود هیچ یک از امکانات زیر در آیفون ۶ تأیید نشده است. برای همین ما علاوه بر توضیح هر یک از این ویژگی، احتمال وجود آن‌ها در آیفون بعدی را نیز ذکر می‌کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تأیید هویت بیومتریک

01

به سختی می‌توان این ویژگی را یک بروزرسانی قلمداد نموده و انتظار داشت در آیفون بعدی پیاده‌سازی شده باشد. اما اینکه به جای وارد کردن کلمه عبور، انگشت خود را بر روی صفحه قرار دهید، ویژگی بسیار خوبی است. از این ویژگی در کنار NFC می‌توان برای پرداخت‌های آنلاین بهره برد. البته اپل تاکنون چند پتنت مرتبط با این امکان ثبت کرده است، تصویر بالا مربوط به یکی از همین پتنت‌ها است.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: ۱۵ درصد

مادون‌قرمز (IR) داخلی

IR

سامسونگ در آخرین کهکشانی خود از اینفرارد بهره برده است. حالا نوبت شما است که آیفون خود را به یک ریموت‌کنترل همه کار تبدیل کنید. اپل تاکنون از ورود اینفرارد به آیفون و iOS جلوگیری کرده است، ولی چه کسی می‌داند؟ شاید پروژه تلویزیون اپل در مراحل پایانی باشد و دستگاه iOS شما هم به کمک اینفرارد از آن پشتیبانی کند.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: ۱۰ درصد

سیستم کنترل فعالیت‌های کاربر

02

این روزها کنترل فعالیت‌های کاربر از طریق تلفن‌همراه زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است اپل برای پیاده‌سازی این ویژگی نیاز به کمی زمان دارد. برای همین نحوه پیاده‌سازی آن را به مهندسان خلاق اپل می‌سپاریم. با وجود این وقتی یک مینی‌کامپیوتر مجهز به ژیرسکوپ و انواع و اقسام سنسورهای متنوع در جیب خود دارید، استفاده از تجهیزات اضافه که باید به شما متصل شوند، کاری غیرضروری محسوب می‌شود.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: ۱۰ درصد

برخورداری از NFC

03

بر اساس بهبودهایی که اپل در گوشی‌های «S» اعمال می‌کند، شاید پیاده‌سازی NFC در نسل بعدی ایده‌ بدی نباشد، این مسأله به آیفون کمک می‌کند از ویژگی‌های پرچم‌داران اندرویدی عقب نماند. علاوه بر این به کمک NFC می‌توان سرویس پرداخت الکترونیکی را راحتتر و ایمن‌تر نمود.

با تمام این حرفها، پس از انتشار iOS 7 هیچ‌ نشانه‌ای از وجود NFC در آن دیده نشده است. به نظر می‌رسد، NFC از ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که در نسل بعدی آیفون وجود نخواهد داشت. اپل معمولاً به سرویس‌های جدید، تا وقتی که کاملاً از به تکامل نرسیده‌اند، اجازه ورود به دنیای آیفون نخواهد داد؛ و کاملاً مشهود است که به NFC همین‌گونه نگاه می‌کند.

فیل شیلر، معاون ارشد اپل، در مصاحبه‌ای گفته بود معلوم نیست که NFC راهکار مشکلات فعلی باشد،

سرویس پس‌بوک (Passbook)، شامل ویژگی‌هایی است که کاربران، امروزه به آن نیازمندند.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: ۵ درصد

فضای ذخیره‌سازی بیشتر

04

در سال ۲۰۱۰، حرف‌هایی درباره حافظه فلش ۱۲۸ گیگابایتی توشیبا مطرح شده بود. اما از آن زمان تا به حال بیشترین حجم فضای ذخیره‌سازی در آیفون ۶۴ گیگابایت است که البته غیرقابل افزایش می‌باشد. بسیاری از کاربران گمان می‌کنند ۶۴ گیگا‌بایت، کافی است. اما پس از اینکه آیپد با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت عرضه شد، خیلی‌ها به این فکر افتادند چرا آیفون ۱۲۸ گیگابایت عرضه نشود؟ هر چند که احتمالاً نسخه غیر‌قراردادی آیفون ۱۲۸ گیگابایت قیمتی نزدیک به ۵۰۰ یا حتی ۶۰۰ دلار خواهد داشت.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: ۲۰ درصد

سیری هوشمندتر

05

تا به حال اپل کاملاً به وعده‌های خود درباره سیری عمل کرده و به طور مرتب به آن رسیدگی می‌کند. سیری در آیفون ۵ و البته iOS 7 بهبودهای زیادی داشته اشت. علاوه بر پیاده‌سازی امکانات مختلف، کاربر به انتخاب صدای مرد یا زن برای سیری نیز هست. آیا عمل‌کرد سیری بازهم تغییر خواهد کرد؟ مسلماً بله، اما اعمال یک اساسی در این نسل اتفاق نخواهد افتاد.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: ۹۰ درصد

شارژ القایی (بی‌سیم)

06

در حال حاضر اگر بخواهید به صورت القایی و بی‌سیم آیفون خود را شارژ کنید، مجبور به خریداری تجهیزات جانبی (کیس و صفحه‌القاء کننده) به صورت جداگانه هستید.

شرکت‌های مختلفی همچون Powermat و Energizer تجهیزات مشابهی برای بسیار از تلفن‌های همراه تولید می‌کنند، اما اگر چیپ شارژ کننده درون آیفون تعبیه شود، کاربر تنها لازم است صفحه‌ القاء کننده را خریداری کنند.

کی (Qi)، استاندارد جدید شارژ القایی که توسط کنسرسیوم انرژی بی‌سیم (WPC)، ایجاد شده در حال تلاش برای ساخت چیپ‌های قابل نصب در گوشی‌های تلفن‌همراه است و ما همچنان منتظر عرضه تلفن‌های همراه سازگار با Qi هستیم. برخی از گوشی مانند نوکیا لومیا ۹۲۰ از این سرویس پشتیبانی می‌کنند، اما آیفون بعدی، شانس زیادی در این مورد ندارد.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: ۱۰ درصد

ویجت‌ها و شخصی‌سازی صفحه اصلی

07

یکی از ویژگی‌هایی که اندروید بر روی آن حسابی مانور می‌دهد، ویجت‌ها و قابلیت شخصی‌سازی صفحه اصلی تلفن‌هوشمند کاربر است. به کمک این ویژگی، دسترسی به اپلیکیشن‌ها و بخش‌های پرکاربرد، برای کاربر راحت‌تر خواهد بود. سیستم‌عامل iOS هم دارای ویژگی‌های شخصی‌سازی و سازماندهی است اما این امکانات آنگونه که باید قدرتمند نیستند. با معرفی iOS 7، ما با کنترل‌سنتر آشنا شدیم. محلی برای دسترسی سریع به برخی تنظمیات پرکاربرد مثل بلوتوث، وای‌فای و... که از مدت‌ها پیش در اندروید وجود داشته است. پیاده‌سازی این امکان را به فال نیک می‌گیریم اما اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، کنترل‌سنتر، شخصی‌سازی مورد انتظار کاربران را ارائه نداده است.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: ۵ درصد

پردازنده سریع‌تر، بهبود گرافیک سه‌بعدی

08

این مسأله کاملاً بدیهی است ولی به هر حال ما آن را یادآوری کردیم.

اپل به طور مرتب، پردازنده گرافیکی آیفون را در هر نسل، نسبت به نمونه قبلی ارتقاء می‌دهد. ما همراه منتظر یک گام رو به جلو در این مورد هستیم و عدم وجود این تغییر کاربران را دلسرد خواهد کرد. اپل اعلام کرده بود که پردازنده dual-core A6 از پردازنده A5 که در آیفون 4S استفاده شده، ۲ برابر سریع‌تر است و علاوه بر این سبک‌تر بوده و مصرف انرژی بهینه‌تری دارد.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: ۹۰ درصد

صفحه‌ای بازهم بزرگ‌تر

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

آیفون ۵، نسبت به آیفون 4S نازکتر (۱۸٪) و سبکتر (۲۰٪) است. با این حال، آیفون ۵ بیشتر شبیه یک آیفون ۴ کشیده است. تمام چیزهایی که در سال ۲۰۱۱ در مورد شکل آیفون ۵ گفته می‌شد، با نمایش آن، از بین رفتند. درست که کاربران صفحه‌نمایش ۴ اینچی یا حتی بزرگ‌تر می‌خواهند، اما اپل باید صفحه‌نمایش در طول و عرض گسترش دهد، نه فقط در طول!

شایعات همچنان به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر در آیفون اشاره می‌کنند، اما این اتفاق در سال ۲۰۱۳ نخواهد افتاد. متداول‌ترین شایعه این روزها، معرفی یک آیفون ارزان‌قیمت، در کنار یک آیفون رده‌بالا است. آیفون رده بالا از نظر ظاهری، کاملاً شبیه به آیفون ۵ خواهد بود اما از درون بهتر شده است.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: ۱۰ درصد

عمر باتری بهتر

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

درخواست‌های زیادی درباره سخت‌افزار بهتر و عمر باتری بیشتر در آیفون بعدی وجود دارد. کاربران انتظار دارند، عمر باتری آیفون ۶، از رقبای اندرویدی‌اش بیشتر باشد. در حقیقت عمر باتری آیفون ۵، نسبت به آیفون 4S بهتر شده است. اما از اپل انتظار بیشتری می‌رود، کاربران منتظر یک تغییر چشم‌گیر در عمر باتری آیفون بعدی هستند. خیلی‌ها حاضرند تلفن‌همراه نازک خود را با یک گوشی دارای عمر باتری بهتر تعویض کنند.

در عمر باتری مک‌بوک ایرهای جدید، جهش فوق‌العاده‌ای ایجاد شده است. همین مسأله انتظار را از اپل بالا برده و همه منتظر اجرای همین کار در نسل بعدی آیفون هستند.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: ۵۰ درصد

مشخص نیست کدام یک از این ویژگی‌ها در آیفون نسل بعد پیاده‌سازی خواهند شد. ما امیدواریم همه آن‌ها وجود داشته باشند. هر چند احتمال این مسأله کم است. شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما کدام یک از ویژگی‌های در آیفون نسل بعدی وجود خواهند داشت؟ نظرات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات