گوگل برای ساخت نکسوس 7 سال آینده با ال جی شریک می‌شود

یک‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
درست یک هفته پس از معرفی نسل دوم نکسوس 7 گوگل، اطلاعاتی بدست آمده که نشان می‌دهد گوگل قصد دارد برای نکسوس 7 سال 2014، ال جی را جایگزین ایسوس کند. اما ال جی چه برتری نسبت به ایسوس دارد که گوگل را تشویق به اتخاذ چنین تصمیمی نموده است؟
تبلیغات

دو نسل اول نکسوس 7 توسط ایسوس تولید شده‌اند و حالا به نظر می‌رسد، غول نرم افزاری دنیا قصد دارد برای نسل سوم از ال جی کمک بگیرید. ال جی پیش از این نیز برای تولید تلفن نکسوس 4 با گوگل همکاری نمود.

تنها یک هفته از زمان معرفی نکسوس 7 جدید که از آن با نام نکسوس 7 سال 2013 یاد می‌شود، می‌گذرد و ایسوس سخت در تلاش است تا با تمام توان به تولید این محصول پرداخته و تقاضای بسیار قوی بازار را پوشش دهد. در همین زمان یک تحلیل گر بازار به نام Ming-Chi-Ku اعلام کرده که گوگل در حال کاهش رابطه کاری‌اش با ایسوس است و مذاکره و عقد قرارداد با ال جی را آغاز کرده تا تولید نسل بعدی نکسوس 7 را به آنها واگذار کند.

اما دلیل این موضوع چه بوده است؟

ظاهرا فناوری خاص ال جی در ساخت صفحه نمایش که موجب کاهش حاشیه دور صفحه نمایش و باریکتر و سبک‌تر شدن پنل‌های IPS می‌شود، باعث شده تا گوگل این کمپانی کره‌ای را بر ایسوس ترجیح دهد تا بتواند فاصله بین ابزارهای خود با اپل را کاهش دهد.

نکسوس 7 جدید که هفته گذشته رسما معرفی شد، نسبت به نسل قبل از هر نظر ارتقاء یافته و صفحه نمایش آن حالا دارای رزولوشن بسیار بالای 1980 در 1200 پیکسل است، اما بزرگترین ایرادی که به این تبلت وارد می‌شود حاشیه عریض دور صفحه نمایش است. گوگل به همین دلیل نتوانسته سایز صفحه نمایش را به حدود 8 اینچ افزایش دهد.

چند وقتی است که شایعاتی مبنی بر تلاش ال جی به حضور جدی در بازار تبلت مطرح می‌شود و حال اگر این کمپانی کره‌ای بتواند نظر مساعد گوگل را برای نکسوس 7 بعدی جلب کند می‌تواند با قدرت وارد این بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات