ساخت دستگیره لرزشی تعویض دنده به کمک چاپ سه‌بعدی و کنترلر ایکس‌باکس در کمپانی فورد

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
چاپ‌ سه‌بعدی، یکی از فناوری‌های پیشتاز این روزها محسوب می‌شود که در زمینه‌های گوناگون و متنوعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ از ساخت سلاح تا تولید تجهیزات پزشکی. حالا کمپانی فورد، پای این تکنولوژی را به صنعت خودروسازی باز کرده تا به کمک آن، رانندگی آسانتر و مطمئن‌تر از قبل بشود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

زک نلسون یکی از مهندسان کمپانی فورد در حال ساخت یک راهنمای ساده به نام دستگره لرزشی تعویض‌کننده (Vibration Shifter Knob) است که فرآیند تعویض دنده را برای راننده آسانتر می‌کند. البته این محصول، قرار نیست در نسل بعدی خودروهای فورد پیاده‌‌سازی شود و فعلا در مرحله آزمایش است. بر اساس گفته‌های نلسون، وی برای در اختیار داشتن یک مکانیسم لرزش (Vibrate) مطمئن و مناسب، ابتدا به سراغ کنترلر ایکس‌باکس رفته است و سپس به کمک چاپ سه‌بعدی، دستگیره‌ای برای قرارگیری کنترلر و یک چراغ LED (برای نمایش دنده) درون آن ساخته است.

پس تکمیل ساخت و نصب بر روی خودرو، این دستگیره قادر است به کمک نرم‌افزار متن باز OpenXC با سیستم آن‌بورد تشخیص خطای خودرو ارتباط برقرار کرده و با ایجاد لرزش، زمان مناسب تعویض دنده را به راننده اعلام کند. فعلا آزمایش‌های اولیه این دستگیره، بر روی خودرو «فورد موستانگ» در حال انجام است. در ویدئوی زیر زک نسلون، مهندس جوان کمپانی فورد، درباره این دستگیره لرزشی توضیح می‌دهد:

بر اساس گزارش وب‌سایت Wired، این دستگیره برای استفاده رانندگان حرفه‌ای نیز کاربرد دارد و به آن‌ها برای دسترسی به بهترین عمل‌کرد ممکن و بهینه‌سازی مصرف سوخت کمک خواهد کرد. انتظار می‌رود، دستگیره جدید در طرحها و رنگ‌های متنوع عرضه شده و مورد استقبال زیادی قرار بگیرد.

آینده این دستگیره لرزشی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات