سامسونگ مشغول توسعه سریع‌ترین حافظه یکپارچه جهان با پشتیبانی از eMMC 5.0 است

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
سیل تحولات عظیم در تراشه‌های مورد استفاده در ابزارهای الکترونیکی همراه، روز به روز سریع‌تر از گذشته به پیش می‌رود. تنها 8 ماه پس از عرضه تراشه‌هایی با قابلیت پشتیبانی از eMMC 4.5، حال نسل جدید این تراشه‌ها توسط سامسونگ آماده بهره برداری است.
تبلیغات

سامسونگ اعلام نموده است که نسل جدید حافظه یکپارچه که قابلیت پشتیبانی از نسخه پنجم eMMC را دارد، اکنون وارد مرحله تولید انبوه شده است. این تراشه که از آن به عنوان سریع‌ترین در جهان یاد می‌شود، مبتنی بر فناوری یک نانومتری از کلاس حافظه‌های NAND می‌باشد.

این تراشه‌جدید در سه حجم 16، 32 و 64 گیگابایتی تولید می‌شود و سرعت نقل و انتقال داده در آن تا حداکثر 400 مگابایت در ثانیه تعیین شده است.

نسخه‌های 32 و 64 گیگابایتی از این حافظه، توانایی خواندن و نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی (غیر ترتیبی) به نرخ 7,000 IOPS و قابلیت نقل و انتقال داده به صورت همزمان را تا حداکثر سرعت 250 و 90 مگابایت در ثانیه دارا می‌باشند.

اما معنی اعداد بالا چیست؟ پاسخ روشن است، توانایی این حافظه هنگامی که از آن در امور مختلفی مانند چند وظیفگی، جستجو و نقل و انتقال فایل‌ها، ضبط تصاویر به صورت اچ‌دی، بازی و محابسبات معمولی استفاده گردد بسیار شگفت انگیز است.

این تراشه جدید توانایی یکپارچه شدن با سیستم-روی-یک-چیپ Exynos 5 Octa 5420 کمپانی سامسونگ را داراست، این به این معنی است که به زودی شاهد حضور دستگاه‌های جدید و قدرتمند سامسونگ که مبتنی بر این حافظه هستند، خواهیم بود.

نظر شما در مورد این حافظه جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات