تلفن / کامپیوتر هیبریدی Ubuntu Edge، دنیای گجت‌ها را به لرزه در می‌آورد

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
اوبونتو توانسته 6.7 میلیون از 32 میلیون دلار سرمایه مورد نظر خود برای ساخت تلفن هیبریدی Edge را جذب کند. Ubuntu Edge در واقع یک تلفن / PC هیبریدی است که در ابعاد تلفن‌های هوشمند بوده و از قابلیت‌های شبیه کامپیوترهای شخصی برخوردار است. در ادامه مطلب با این تلفن هوشمند جذاب که از بوت دوگانه اندروید و اوبونتو بهره می‌برد، بیشتر آشنا می‌شوید.
تبلیغات

مارک شاتلورث، موسس اوبونتو و شرکت مادر کانونیکال قصد دارد حضوری قدرتمند را در دنیای گجت‌ها تجربه کند. تلفن هوشمند Ubuntu Edge که توانایی مشابه کامپیوترهای شخصی دارد، توانسته سرمایه 6.7 میلیون دلاری را برای آغاز تولید جذب کند.

اوبونتو اج قادر است با هر دو سیستم عامل اندروید و اوبونتو بوت شود. با اندروید یک تلفن تمام عیار را در اختیار خواهید داشت و با سیستم عامل ابونتو نیز دسکتاپ کامل لینوکسی را تجربه می‌کنید.

از نظر مشخصات سخت افزاری Ubuntu Edge خارق العاده است! این تلفن قرار است به سریعترین پردازنده دنیا تجهیز شود. صفحه نمایش گران قیمت 4.5 اینچ آن از نوع Sapphire Crystal است تا رنگ ها را دقیق و واضح نمایش دهد. این تلفن دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است.

ubuntuedge-v1-620x485

ابعاد اوبونتو اج برابر 124 در 64 در 9 میلی متر و بدنه آن از جنس فلز است. این تلفن از یک دوربین 8 مگاپیکسل بهره می‌برد که گفته می‌شود بازده بسیار خوبی در نور کم دارد.

از دیگر مشخصات فنی Ubuntu Edge می‌توان به پشتیبانی از NFC، GPS، بلوتوث 4، وای فای b/g/n و دوربین جلوی 2 مگاپیکسل اشاره کرد.

آنها در تلاش هستند تا مصرف انرژی را در دستگاه بهینه نموده و تا جای ممکن از باتری بزرگی در آن بهره ببرد.

اگر 32 میلیون دلار سرمایه لازم برای ساخت این محصول جمع شود، سال 2014 شاهد عرضه Ubuntu Edge خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات