بالمر از تولید زیاد سرفیس RT و فروش نا‌امید کننده آن می‌گوید

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
در طول روزهای گذشته، خبرهای زیادی پیرامون مایکروسافت و محصولات ویندوزی منتشر شده است. از ضرر ۹۰۰ میلیون دلاری مایکروسافت بر سر سرفیس RT گرفته تا تحلیل‌های امیدبخش درباره آینده این تبلت مایکروسافتی. حالا استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت، اوضاع نه چندان خوب سرفیس RT و دیگر محصولات ویندوزی را تأیید کرده است. در ادامه مطلب به همین موضوع خواهیم پرداخت.
تبلیغات

استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت، تأیید کرده که مایکروسافت، تعداد بسیار زیادی سرفیس RT تولید کرده و میزان فروش این تبلت، به حد انتظار نرسیده است. استیو بالمر و کوین ترنر، مدیر اجرایی ارشد مایکروسافت، در پایان جلسه داخلی شرکت، که اوایل هفته گذشته برگزار شده بود، اعلام کردند که مایکروسافت، در بازار سرفیس RT و دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز، نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار ضرر کرده است. براساس گزارش منابع مختلف، استیو بالمر، هم‌اکنون در حال مذاکره برای ایمن‌سازی و توسعه اپلیکیشن اینستاگرام برای ویندوزفون و آماده‌سازی مایکروسافت برای تولید نسل بعدی سرفیس است.

بالمر درباره فروش پایین سرفیس چنین گفته است:

میزان تولید ما کمی بیشتر از تعداد دستگاه‌هایی بوده که موفق به فروش شده‌ایم.

مایکروسافت در طول روزهای گذشته، قیمت سرفیس را در بازارهای جهانی ۳۰ درصد کاهش داده است و براساس گفته‌های بالمر و ترنر، مسئله اصلی جلسات اخیر مایکروسافت، تنظیم قیمت جهانی سرفیس RT برای فروش بهتر این دستگاه بوده است.

SurfaceFront

در کنار این موارد، مایکروسافت این روزها در حال آزمایش نسل جدید سرفیس RT است و این پروسه به تدریج در حال پیشرفت است. آنچه که در وب‌سایت خبری منتشر شده حکایت از آن دارد که سرفیس جدید، به پردازنده اسنپدراگون ۸۰۰ مجهز خواهد بود.

بالمر در مورد فروش دستگاه‌های ویندوزی (تلفن‌های هوشمند، تبلت و PC) هم نظر مشابهی داشته و اعلام کرده که فروش محصولات به حد مطلوب کمپانی نرسیده است.

WindowsPhone-01

کمبود دستگاه‌ها ویندوزی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، تاکنون کمکی به چشم‌انداز پیش روی ویندوز ۸.۱ نکرده و با توجه به نزدیک شدن پایان تعطیلات و بازگشایی مدارس، مایکروسافت روی فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تمرکز کرده و در حال آماده‌سازی شرایط، برای دردسترس بودن میزان کافی دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۸.۱ است. مایکروسافت در ماه‌های گذشته نیز با مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای Best Buy برای بازگشایی بخش ویژه فروش محصولات ویندوزی در ۵۰۰ نقطه مختلف به توافق رسیده است.

باید دید مایکروسافت قادر به پشت سر گذاشتن این مرحله خواهد بود یا خیر. نظر شما در این باره چیست؟ آینده محصولات ویندوزی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا فروش نسل جدید سرفیس RT امیدوار کننده خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات