گوگل از قابلیت استریم ویدیو از هر ابزاری به تلویزیون پرده برداشت: کروم‌کست با قیمت 35 دلار وارد می‌شود

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امروز در کنفرانس معرفی نکسوس 7 و اندروید 4.3 از یک ابزار جدید به نام Chromecast پرده برداشت، ابزار جدید دیگری که نفوذ گوگل را به اتاق نشیمن کاربران بیشتر می‌کند. کروم کست یک دانگل HDMI یا USB است که ابعاد مشابه حافظه‌های فلش USB دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیو مورد نظر خود را از طریق مرورگر کروم در تلفن یا تبلت به تلویزیون انتقال دهید.
تبلیغات

دانگل کروم‌کست بر اساس مرورگر کروم کار می‌کند پس فرقی نمی‌کند از چه ابزاری استفاده می‌کنید تنها کافی است که مرورگر کروم برروی آن ابزار اجرا شود. این دانگل در واقع تلویزیون معمولی شما را به تلویزیون هوشمند بدل می‌کند.

گوگل در مراسم امروز خود گفت:

همه مردم تلفن هوشمند یا تبلت و لپ تاپ خود را دوست دارند ما نیز بر خلاف راه حل‌های دیگر از یک سیستم عامل یکپارچه در تمام ابزارهای استفاده نموده‌ایم (منظور مرورگر کروم)

کروم کست تلفن یا تبلت شما را به یک ریموت کنترل بدل می‌کند تا از طریق آن ویدیو پخش کنید، حجم صدا را کنترل کنید و یا حتی تلویزیون خود را روشن و خاموش کنید. حتی می‌توانید در زمانی که در حال پخش ویدیو هستید اپلیکیشن‌های دیگر را نیز اجرا کنید. پخش فیلم زمانی که تلفن یا تبلت به حالت استندبای می‌رود نیز ادامه پیدا می‌کند. این دانگل با ابزارهای مبتنی بر اندروید و iOS کار می‌کند و همچنین برروی لپ‌تاپ‌های ویندوزی و OS X سازگار است.

برای پخش ویدیو تنها کافی است که مرورگر کروم را در ابزار خود اجرا کنید و سپس ویدیو مورد نظر را پخش کنید. برای پخش ویدیو نیز می‌توان از یوتیوب، Netflix استفاده کرد. گوگل SDK مربوط به این دانگل را نیز ارائه کرده تا توسعه دهندگان نسبت به سازگاری سرویس‌های خود با آن اقدام کنند. فروش این محصول، امروز با قیمت 35 دلار از آمازون و Best Buy آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات