مقایسه سود اپل با گوگل و مایکروسافت

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
امروز گزارش مالی سه‌ماهه دوم 2013 شرکت اپل منتشر شد تا فرصت مناسبی فراهم گردد و به مقایسه درآمد سه غول دنیای فناوری یعنی اپل، مایکروسافت و گوگل بپردازیم. در این مقاله قصد داریم، میزان درآمد و سود این سه شرکت را از سه‌ماهه اول سال 2011 تا سه‌ماهه دوم سال 2013 مورد ارزیابی قرار دهیم.
تبلیغات

میزان درآمد سه شرکت گوگل، مایکروسافت و اپل

01 apple

هر سه کمپانی در برخی از حوزه‌ها مایوس کننده عمل کرده‌اند، اما همگی هنوز به‌شدت سودده هستند. گوگل در این سه‌ماهه ثروتمندتر شد، اما میزان رشد این شرکت قابل ملاحظه نبوده است. جزئیات کامل گزارش مالی گوگل در سه‌ماهه دوم 2013 را در این آدرس مشاهده کنید.

میزان سود سه شرکت گوگل، مایکروسافت و اپل

02 apple

سود مایکروسافت هر سال نسبت به سال گذشته با کاهش رو‌به‌رو شده است. ردموندی‌ها در سه‌ماهه دوم سال گذشته به دلیل خرید ناموفق aQuantive، نزدیک به 6.19 میلیارد دلار ضرر دادند. مایکروسافت در این سه‌ماهه به دلیل مشکلات مربوط به سرفیس RT نزدیک به 900 میلیون دلار دیگر ضرر داد. گزارش کامل مالی مایکروسافت در سه‌ماهه دوم امسال را در این آدرس مشاهده کنید.

اپل هم در این سه‌ماهه با مشکل روبر شد و هرچند درآمد آن‌ها کمی نسبت به سه‌ماهه دوم سال گذشته افزایش یافت، اما سود آن‌ها به شکل محسوسی کاهش داشته است. میزان فروش آیپد نیز روند نزولی را طی می‌کند.

درصد حاشیه سود خالص سه شرکت:

03 apple

شاید سه‌ماهه دوم برای شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری سخت‌ترین باشد، اما نمی‌توان فراموش کرد که هر سه این شرکت‌ها در سه‌ماهه دوم سال گذشته وضعیف بهتری را تجربه کرده بودند. شما آینده این سه شرکت بزرگ دنیای فناوری را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات