مقایسه دوربین لومیا 1020 نوکیا با گلکسی اس 4 و آیفون 5

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
نوکیا تلفن لومیا 1020 را دراختیار رسانه‌های مطرح دنیا قرار داده و بررسی‌های آن پیش از عرضه رسمی‌اش، منتشر شده‌ است. سی نت نیز از این فرصت استفاده کرده و دوربین لومیا 1020 را با گلکسی اس 4 سامسونگ و آیفون 5 اپل مورد مقایسه قرار داده، تا بتوانیم به‌راحتی پی به قدرت این محصول خارق‌العاده نوکیا ببریم.
تبلیغات

لومیا 1020 مجهز به سنسور خاص 41 مگاپیکسلی نوکیا است، گلکسی اس 4 سامسونگ نیز به سنسور 13 مگاپیکسلی و آیفون 5 اپل به سنسور 8 مگاپیکسلی تجهیز شده‌اند. در آزمایش اختصاصی زومیت که بین تلفن‌های گلکسی اس 4، اپتیموس جی، آیفون 5، HTC One، و لومیا 920 انجام شد، گلکسی اس 4 بیشترین رای کاربران زومیت را به خود اختصاص داد، اما این تلفن درمقابل 1020 چطور عمل می‌کند؟

توجه داشته باشید که تصاویر از یک زاویه و یک فاصله گرفته شده‌اند، اما به دلیل تفاوت در لنز و رزولوشن سنسور تلفن‌ها، تصاویر ممکن است متفاوت به نظر برسند. همچنین تمام تصاویر با تنظیمات پیش‌فرض و در حالت تماما خودکار ضبط شده‌اند.

برای مشاهده عکس‌ها در رزولوشن بالا تنها کافی است بررروی هر تصویر کلیک کنید:

عکاسی در استودیو

Nokia Lumia 1020

Apple iPhone 5

Samsung Galaxy S4

در این تصاویر لومیا 1020 میزان ISO را روی 100 تنظیم کرده، اما گلکسی اس 4 و آیفون 5 ایزو 50 را انتخاب کرده‌اند. بدون شک با کمی دقت در تصاویر به‌راحتی می‌توان متوجه شد که دوربین لومیا 1020 جزئیات به مراتب بالاتری را نسبت به S4 و آیفون 5 ذخیره کرده است. با دقت در این تصاویر که در محیط استودیو گرفته شده‌اند، می‌توان متوجه شد که هیچ کدام از سه تلفن انتخاب شده نتوانسته‌اند در این شرایط نور سفید را به خوبی تشخیص دهند، اما لومیا 1020 نور را بهتر از دو تلفن دیگر جذب کرده و تصویر ضبط شده آن به واقعیت نزدیک‌تر است.

رنگ‌ها

color 1020cameratest 1 610x1377

این آزمایش نیز در استودیو انجام شده و در آن سی نت قصد داشت دقت تلفن‌ها را در ذخیره صحیح رنگ‌ها مورد آزمایش قرار دهد. به نظر می‌رسد که لومیا 1020 رنگ‌ها را کمی طبیعی‌تر از دو تلفن دیگر ذخیره می‌کند.

پرتره

در آزمایش عکاسی از چهره، ظاهراً دوربین آیفون 5 (تصویر میانی) نوردهی بهتری داشته است. لومیا 1020 نیز بیشترین جزئیات چهره را ضبط کرده است.

عکاسی در نور کم

Nokia Lumia 1020

Apple iPhone 5

Samsung Galaxy S4

ببخشید که ماه رمضان دل شما را با این تصاویر آب انداختیم! همان‌طورکه در ابتدای مقاله اشاره شد، تمام دوربین‌ها روی حالت Auto تنظیم شده‌اند و هر سه تلفن برای این آزمایش، میزان ISO 800 را انتخاب کردند. در این شرایط لومیا 1020 سرعت شاتر 1/12، آیفون 5 و گلکسی اس 4 نیز سرعت شاتر 1/15 را انتخاب کردند.

در این آزمایش لومیا به‌راحتی تلفن‌های اپل و سامسونگ را شکست داده است، چون عکس گرفته شده با این تلفن نویز بسیار کمی داشته و شارپ و واضح‌تر به نظر می‌رسد. گلکسی اس 4 سامسونگ وقتی روی حالت «تمام خودکار عکاسی در شب» تنظیم می‌شود، چندین عکس را از سوژه گرفته و سپس با ترکیب آن‌ها نویز تصویر را به حداقل کاهش می‌دهد، اما این کار نیاز به پردازش بیشتر و زمان طولانی دارد.

بزرگنمایی

Nokia Lumia 1020

Apple iPhone 5

Samsung Galaxy S4

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده نوکیا نسبت به استفاده از یک سنسور با رزولوشن بالا اقدام کرده، فراهم کردن امکان بزرگنمایی دیجیتال در تصاویر است. با نگاه به تصاویر کوچک متوجه کیفیت و جزئیات بیشتر در لومیا 1020 نسبت به دو تلفن دیگر می‌شوید، اما وقتی نوبت به برش و بزرگنمایی از تصاویر گرفته شده می‌رسد، لومیا 1020 به شکل غیرقابل انکاری بهتر از رقبای خود عمل می‌کند.

در نهایت لومیا 1020 تصاویر را با جزئیات بالاتری نسبت به دو تلفن دیگر ذخیره می‌کند و رزولوشن بالای عکس‌های گرفته شده کمک می‌کند تا در هر قسمت از تصویر که تمایل داشته باشید، بزرگنمایی کنید.

نظر شما در باره عکس‌های گرفته شده چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات