گزارش مالی اپل در سه ماهه دوم 2013: سود خالص 6.9 میلیارد دلاری از درآمد 35.3 میلیارد دلار

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته اپل گزارش مالی مربوط به سه ماهه دوم سال 2013 را منتشر کرد و در آن از سود 6.9 میلیارد دلاری از درآمد 35.3 میلیارد دلاری خبر داد. با وجود داغ شدن رقابت در دنیای موبایل و جان گرفتن رقبای اندرویدی و ویندوزی، بازم هم درآمد اپل نسبت به 35 میلیارد دلار سال گذشته رشد داشته، اما سود این شرکت کاهش 21.6 درصدی را تجربه کرده است.
تبلیغات

سود اپل در سه ماهه پیش نسبت به همین فاصله زمانی در سال 2012 حدود 21.6 درصد کاهش داشته است. این کمپانی در سه ماهه دوم سال 2012 سود 8.8 میلیارد دلاری داشت و این در حالی که است که در سه ماهه اخیر این رقم به 6.9 میلیارد دلار کاهش یافته است.

فروش آیفون در سه ماهه دوم 2013 روند رو به رشدی را تجربه نموده و از 26 میلیون دستگاه در سال گذشته به 31.2 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم امسال رسیده است، اما فروش آیپد سال به سال با کاهش روبرو شده و از 17 میلیون دستگاه سال گذشته به 14.6 میلیون دستگاه در سه ماه اخیر رسیده است. به همین ترتیب میزان درآمد اپل از بخش تبلت نیز کاهش یافته است.

همچنین میانگین قیمت محصولات خانواده iOS با کاهش روبرو شده است. این رقم با توجه به طرح‌های تشویقی و عرضه محصولات ارزان‌تری همچون آیپد مینی محاسبه می‌شود. میانگین قیمت محصولات iOS اپل در این فصل به 436 دلار رسیده است.

اپل در این فاصله زمانی، 3.75 میلیون دستگاه کامپیوتر مک را به فروش رسانده که نسبت به 4.02 میلیون دستگاه در سال گذشته روند رو به کاهشی را دنبال کرده است. اما درآمد اپل از این بخش تغییر محسوسی نداشته و از 4.93 میلیارد دلار سال گذشته به 4.89 میلیارد دلار تغییر کرده است.

فروش آیپاد نیز کاهش 32 درصدی را تجربه کرده و به 4.57 میلیون دستگاه رسیده است.

اما در این بین درآمد iTunes سال به سال با قدرت بیشتری رو به افزایش است. این سرویس در سه ماهه اخیر درآمد 3.99 میلیارد دلاری را برای اپل به ارمغان آورده است. سال گذشته در همین فاصله زمانی iTunes، حدود 3.2 میلیارد دلار درآمد داشت.

مدیر بخش مالی اپل در انتهای صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که اپل قصد معرفی محصولات خارق العاده‌ای را در پاییز امسال دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات