Moto X: آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم

یک‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
این روزها, Moto X، تلفن‌ هوشمند جدید کمپانی موتورولا (یا گوگل)، نقل هر مجلس است. در این مقاله به اخبار مهم پیرامون Moto X خواهیم پرداخت.
تبلیغات

این روزها, Moto X، گوشی موتورولا (یا گوگل)، نقل هر مجلس است. همه منتظر معرفی این محصول جدید و انحصاری گوگل بوده و مشتاقند ببینند موتورولا چگونه به میدان بازگشته است. براساس اطلاعاتی که پیش‌تر منتشر شد، Moto X قرار است، اول آگوست (دهم مرداد ماه) در نیویورک معرفی شود.

بعد از تصاحب موتورولا توسط گوگل و راه‌اندازی چند کمپین تبلیغاتی، موتو ایکس، مجدداً بر سر زبان‌ها افتاد. حالا که تاریخ دقیق رونمایی این محصول مشخص شده است، بهتر است به جمع‌بندی اخبار و اطلاعات پیرامون Moto X بپردازیم.

زمان معرفی

موتورلا به صورت رسمی تأیید کرده که همایش روز یکم اگوست (۱۰ مرداد) در نیویورک، به موتو ایکس اختصاص دارد.

MotoX01

محصولی که با آن رو‌به‌رو ‌می‌شویم

براساس اعلام موتورلا، موتو ایکس، اولین تلفن هوشمندی است که تمام مراحل طراحی، مهندسی و اسمبل آن در ایالات متحده انجام شده است. کمپانی به‌طور شفاف اعلام کرده که تلفن‌ هوشمندش کاملاً قابل شخصی‌سازی بوده و به قول خودشان «اولین تلفن‌ هوشمندی است که خودتان می‌تواند آن را طراحی کنید.»

MotoX02

شبکه خبری ABC News اشاره می‌کند که منظور از طراحی، احتمالاً تعیین رنگ دلخواه برای قاب جلو و عقب، تریم و شمایل لوگوی پشت گوشی است.

علاوه بر این، شنیده شده که سنسورها نقش مهمی در موتو ایکس، بازی خواهند کرد. براساس گفته‌های دنیس وودساید، مدیرعامل موتورولا، موتو ایکس، حسگرهایی برای اطلاع از ماهیت فعالیت کاربر (مانند نقشه‌خوانی در هنگام رانندگی یا عکسبرداری) دارد که به دستگاه امکان می‌دهد حرکت بعدی کاربر را پیش‌بینی کرده و خود را برای انجام آن آماده کند.

به همه این موارد شایعات پیرامون دستیار صوتی همیشه آماده موتو ایکس را هم اضافه کنید.

MotoX03

شکل و شمایل Moto X

روز گذشته خبری منتشر شد که براساس آن، evleaks در وب‌سایت TheUnlocker، ادعا کرده اولین تصویر تبلیغاتی از موتو ایکس را دراختیار دارد.

MotoX04

براساس ادعایی هم که در NoWhereElse.fr مطرح کرده، مشتریان می‌توانند رنگ قاب پشت این تلفن همراه را به‌طور دلخواه انتخاب کنند.

خصوصیات فنی

evleaks درباره خصوصیات موتو ایکس هم اطلاعاتی داده که براساس آن برخی از ویژگی‌های تلفن‌هوشمند موتورولا به شرح زیر هستند:

  • پردازنده ۱.۷ گیگا‌هرتزی Dual-core مدل MSM8960 pro
  • رزولوشن ۷۲۰ پیکسل
  • ۲ گیگابایت رم داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه جانبی
  • دوربین پشت ۱۰ مگاپیکسل و دوربین ۲ مگاپیکسلی در قسمت جلوی دستگاه
  • باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپری غیرقابل جدا سازی
  • اندروید ۴.۲.۲

البته براساس ادعای وب‌سایت The Verge، پردازنده موتو ایکس، اسنپدراگون MSM8960T است.

سازگاری‌ها

بنا به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، موتو ایکس از تمام شبکه‌های تلفن‌همراه پشتیبانی خواهد کرد اما تاریخ عرضه نسخه قراردادی آن هنوز مشخص نیست. وود‌ساید گفته این تاریخ قبل از ۱ اکتبر (نهم مهر ماه) خواهد بود. شایعاتی نیز از انتشار نسخه قراردادی این محصول در تاریخ ۲۳ اگوست (۱ شهریور) و در کشور کانادا حکایت دارند.

واقعیت درمقابل شایعه

با توجه به شایعاتی که در مورد تلفن‌ جدید موتورولا منشتر شده، تشخیص اخبار موثــق و درست از اخبار نادرست مشکل است. اطلاعاتی مانند تاریخ معرفی، حسگرهای درون دستگاه از طرف موتورولا بیان شده‌اند اما اخبار پیرامون خصوصیات سخت‌افزاری یا ظاهر موتو ایکس، هنوز از طرف گوگل یا موتورولا تأیید یا رد نشده‌اند.

با‌عرضه موتو‌ ایکس، محصولات اپل و سامسونگ رقیب قدرتمندی را در کنار خود خواهند دید که بازار رقابت را داغ‌تر از قبل می‌کند.

کدامیک از اخبار منتشر شده درباره Moto X را واقعی می‌دانید؟ آینده این محصول را چگونه ارزیابی می‌کنید. نظرات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات