ولخرجی‌های گوگل در حوزه دیتاسنتر ادامه دارد: 1.6 میلیارد دلار در سه ماهه دوم 2013

یک‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
به نظر شما استفاده از خدمات رایگان جستجوی گوگل چقدر هزینه بر است؟ در مورد سرویس‌های نقشه و پست الکترونیکی این شرکت چطور؟ پاسخ، کوتاه و معنا دار است، «بسیار زیادتر از آن‌چه فکرش را می‌کنید».
تبلیغات

خرج هزینه‌های گزاف در دیتاسنترهای گوگل امریست که این شرکت در گزارش‌‌های مالی خود به وضوح به آن اشاره می‌کند. گوگل در سه ماهه دوم 2013، بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون دلار از پول خود را صرف سرمایه‌گذاری در دیتاسنترهای خود نموده است. با وجود این که این رقم، هزینه‌های کلی این شرکت در این زمینه را شامل می‌شود، اما، آمار فعلی، نسبت به سه ماهه اول امسال، 30 درصد رشد را نشان می‌دهد و نسبت سه ماهه چهارم سال گذشته نیز حدود 60 درصد افزایش یافته است. به طور کلی، گوگل نزدیک به 4.6 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری نموده است.

تاسیسات تازه تاسیس این شرکت در ایالت‌های آیووا، کارولینای شمالی و جنوبی و کشورهای بلژیک، آمریکای جنوبی و آسیا قرار دارند.

مشاهده این موضوع که گوگل چه مبالغ کلانی را برای سر پا نگهداشتن سرویس‌های خود خرج می‌کند، شگفت انگیز است. اما جالب‌تر از همه این موارد این است که باید بدانیم که این شرکت، بابت اکثر خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهد، مستقیما هیچ پولی دریافت نمی‌کند. و این به خودی خود نشان دهنده این موضوع است که صنعت معامله اطلاعات شخصی و تبلیغات مبتنی بر آن، بیش از آن که ما فکر کنیم بزرگ و قدرتمند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات