جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته - قسمت هشتم

شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۳
مطالعه 4 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. همانند هفته‌های گذشته، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گرامیان گردآوری کرده‌ایم،‬ که از جوینده طوفان تا خاک بر سر و پرندگان خشمگین را شامل می‌شود. این آلبوم زیبا و جذاب را میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‬‬ ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

جوینده طوفان

01 p01cn368

ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در حال رصد کردن طوفانی بر فراز اقیانوس اطلس، در نزدیکی خط استوا است، جایی که کشور برزیل قرار دارد. خدا می‌داند در دل این گرد باد طوفانی چه خبر است!

بیداری بی‌ادبانه

بیداری بی‌ادبانه

کوه آتشفشانی پوپوکاتپتل در مکزیک از خواب بیدار شده و با فوران ذرات خاکستر همه را به دردسر انداخته است. راه‌های فرار مملو از جمعیت است و نقاط امن نیز طرفداران بسیاری دارد.

نورهای خیره‌کننده

نورهای خیره‌کننده

هزاران نور خیره‌کننده لیزر سبز رنگ به سوی چرخ‌بالی که بر فراز میدان تحریر قاهره پرواز می‌کند، نشانه رفته است. مخالفان محمد مرسی، رئیس جمهور اسبق مصر خیابان‌ها را اشغال کرده‌اند و بر علیه او شعار سر می‌دهند.

خاک بر سر!

خاک بر سر!

هوا در انگلستان رو به گرمی گذاشته و فیلی که در باغ‌وحش تویکراس واقع در لسترشایر روزگار می‌گذراند، برای خنک شدن ناچار به ریختن خاک روی سر است!

پرندگان خشمگین

پرندگان خشمگین

گرهی از هواپیماهای جنگنده روسی سوخو 27 و میگ 29 در حال نمایش هوایی بسیار جذاب و دیدنی در خلال نمایشگاه بین‌المللی دفاع دریایی در شهر ساحلی سن پترزبورگ هستند.

پیشواز فضایی

پیشواز فضایی

لوکا پارمیتانو به خارج از محیط ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته تا مقدمات ورود ماژول جدید روسی را به این پایگاه فرا زمینی آماده کند.

ورود به مسابقه فضایی

ورود به مسابقه فضایی

هنگ‌کنگ با رونمایی از ماکت فضاپیمای OCOR Lynx Mark II عملاً خود را وارد مسابقه فضایی و ارسال توریست به فضا کرد. به کمک این فضاپیما مسافران می‌توانند در مدت 60 دقیقه به فضای زیر مداری برسند.

سبز سبز شو!

سبز سبز شو!

اینگی ترانتر با ابتکار جالبش یکی از بونکرهای نظامی متعلق به جنگ جهانی دوم را به مکانی سبز و دوست داشتنی بدل کرده است. قرار است در جشنواره‌ای که در دانمارک برگزار می‌شود، این بونکر سبز نیز شرت کند.

عمیق آبی

عمیق آبی

برای نخستین بار اخترشناسان موفق شدند رنگ حقیقی سیاره‌ای در خارج از منظومه شمسی را تشخیص دهند. باران‌های سیلیکاتی در سیاره HD 189733b موجب می‌شود تا دانشمندان رنگ آبی نیلگونی را به این سیاره اختصاص دهند.

بازی با آتش

بازی با آتش

آتش‌سوزی در کوهستان چارلستون در نزدیکی لاس‌وگاس موجب شده تا آسمان شهر مملو از دود شود و جلوه‌ی خاصی از بازی با نور را ایجاد کند.

توضیح: با سپاس از زحمات جناب آقای مهندس عباس جعفری و انتشارات گیتا‌شناسی؛ برای افزایش دقت ترجمه‌های این سری از مقالات زومیت و برگردان صحیح نام‌های جغرافیایی از «دانشنامه‌ی گیتاشناسی» (دوره‌ی دو جلدی) استفاده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات