میدیاتک پردازنده 8 هسته‌ای MT6592 را این ماه وارد بازار می‌کند

سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
میدیاتک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در دنیای موبایل است و همانطور که پیش‌تر نیز گزارش شده بود، این کمپانی قصد دارد تا پایان این ماه اولین پردازنده 8 هسته‌ای خود را روانه بازار کند. این پردازنده برخلاف Exynos 5 Octa سامسونگ که از معماری big.LITTLE بهره می‌برد و در هر لحظه تنها از 4 هسته آن کار می‌‌کند، قادر به استفاده از هر 8 هسته‌ اصلی است.
تبلیغات

میدیاتک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیستم-روی-یک-چیپ برای دنیای موبایل است که اغلب تبلت و تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت دنیا از پردازنده‌های ساخت این شرکت بهره می‌برند. تقریبا اغلب تلفن و تبلت‌های چینی نیز به پردازنده میدیاتک مجهز می‌شوند. البته حتی برندهای مطرح دنیا همچون سوی نیز در برخی از محصولات ارزان قیمت خود از تراشه‌های این کمپانی استفاده می‌کنند.

حال میدیاتک خود را برای عرضه یک تراشه 8 هسته‌ای آماده کرده است. تراشه‌ای که در نوع خود اولین به شمار می‌رود.

تراشه جدید میدیاتک مجهز به 8 هسته Cortex-A7 آرم است که با فرکانس 2 گیگاهرتز کار می‌کنند. این پردازنده براساس لیتوگرافی 28 نانومتری طراحی و ساخته می‌شود.

سال گذشته یک بنچمارک اولیه از این پردازنده 8 هسته‌ای به بیرون درز کرد که به امتیاز بالاتر از 30,000 در نرم افزار Antutu اشاره داشت. به این ترتیب این پردازنده 8 هسته‌ای از نظر قدرت و بازده در حد و اندازه Snapdragon 800 کوالکام است. اما از آنجایی که هسته‌های اصلی این پردازنده براساس معماری Cortex-A7 طراحی شده‌اند، انتظار می‌رود مصرف انرژی در آن بهینه‌تر از S800 کوالکام باشد. البته برای قضاوت در این باره هنوز زود است باید منتظر یک محصول نهایی با این پردازنده بمانیم.

انتهای ماه ژولای تولید محدود این پردازنده برای تست و آزمایش تولیدکنندگان ابزارهای موبایل آغاز می‌شود و در ماه نوامبر نیز تولید انبوه آن استارت می‌خورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات