تعداد اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوز به 100 هزار رسید

سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
فروشگاه ویندوز که میزبان اپلیکیشن‌های سازگار با ویندوز 8 و ویندوز RT است، توانسته پذیرای بیش از 100 هزار اپلیکیشن باشد. این بدین معناست که توسعه دهندگان با سرعتی بیش از 2 برابر سریعتر از ویندوز فون برای ویندوز 8، اپلیکیشن تولید کرده‌اند تا در حدود 7 ماه پس از تاریخ عرضه ویندوز 8، به این آمار دست یابند.
تبلیغات

نرم افزارهای موجود در فروشگاه ویندوز، همگی با رابط کاربری لمسی و محیط جدید و مدرن ویندوز 8 سازگار هستند و اغلب برروی ویندوز RT نیز قابل اجرا می‌باشند.

امروز در اکانت توییتر توسعه دهندگان ویندوز اعلام شد که ویندوز استور توانسته در طول 7 ماه به آمار 100 هزار اپلیکیشن دست یابد که این آمار بیش از دو برابر ویندوز فون است. ویندوز فون این تعداد اپلیکیشن را در حدود 18 ماه جذب کرده بود.

حتی وقتی این آمار را با آیپد مقایسه کنیم باز هم جذاب به نظر می‌رسد. آیپد در طول 14 ماه توانست به این تعداد اپلیکیشن برسد. اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که در زمان معرفی آیپد هنوز شاخه تبلت‌ها وجود نداشت و اپل با ارائه آیپد این بخش پررونق از بازار را ایجاد و برای حضور دیگر شرکت‌ها همچون مایکروسافت هموار نمود.

ویندوز 8 در حال حاضر برروی 5.1 درصد از 1.3 میلیارد کامپیوتر رومیزی، نصب شده است که آمار جالبی به نظر نمی‌رسد. این بدین معناست که کاربران ویندوز 7 و نسخه‌های قبلی هنوز مجاب به خرید نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت نشده‌اند. براساس گزارش NetApplication، حداقل 66 میلیون کامپیوتر از ویندوز 8 بهره می‌برند که از این بین حداقل 40 درصد آنها، روزی یک اپلیکیشن مترو را اجرا می‌کنند.

برخی بر این باورند که با تدابیر جدید مایکروسافت در راستای یکپارچکی بیشتر ویندوز و ویندوز فون و سهولت در توسعه نرم افزارهای بین این دو پلتفرم احتمالا به زودی شاهد رشد بیشتر اپلیکیشن‌های تحت این آنها خواهیم بود. اما در نهایت میزان استقبال کاربران از ابزارهای مبتنی بر این دو سیستم‌عامل مهمترین عامل تشویقی برای توسعه دهندگان خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات