پنج ویجت فوق‌العاده برای لاک‌اسکرین اندروید

جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
یکی از مزیت‌های استفاده از گجت‌های اندرویدی، امکان افزودن ابزارک به صفحه‌ی خانگی آن‌ها است.
تبلیغات

ابزارک‌های صفحه قفل (لاک‌اسکرین) نخستین بار در نسخه 4.2 اندروید (آب‌نبات پاستیلی) معرفی شدند، که راهی برای تعامل با ابزار اندرویدی بدون نیاز به باز کردن قفل آن به شمار می‌رود. اگر گوشی خود را به وسیله‌ی صفحه قفل محافظت می‌نمایید، اطلاع از وضعیت آب و هوا یا تغییر حالت اتصال آن به شبکه بی‌سیم بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه بسیار ایده‌آل خواهد بود. به خصوص اینکه بسیاری ترجیح می‌دهند از صفحه‌ی قفل بهره ببرند. خوشبختانه، این ابزارک‌هایی که قصد معرفی‌شان را داریم به خوبی در صفحه‌ی قفل نشسته و می‌تواند یک‌بار برای همیشه مشکلاتی از این دست را حل و فصل کند.

ابزارک DashClock

همان‌طور که از نامش پیداست، ابزارک DashClock یک ساعت زیباست که می‌توان آن را جایگزین ساعت پیش فرض اندروید برای صفحه قفل کرد. و به خاطر زیبایی که دارد می‌تواند جلوه‌ی خوبی به ابزار اندرویدیتان بدهد. اما مهم‌ترین نقطه قوت این ابزارک را می‌توان افزونه‌پذیری‌اش دانست. بدین ترتیب می‌توان با استفاده از بخش «افزودنی‌ها» جزئیات بیشتری را در صفحه جای داد.

dashclock

به طور پیش‌فرض ابزارک DashClock حاوی افزونه‌هایی برای قرارهای ملاقات، زنگ بیدارباش، تماس‌های از دست رفته، پیامک‌های جدید و نامه‌های الکترونیکی خوانده نشده است. در صورت تمایل می‌توان از قابلیت‌ ارتباطی در سایر برنامه‌ها نیز بهره برد، همین مواردی است که استفاده از ابزارک DashClock را این قدر جذاب کرده است.

دانلود ویجت DashClock از گوگل‌پلی

ابزارک Simple Dialer

افرادی که بیش از هر چیز از قابلیت تماس تلفنی گوشی خود استفاده می‌کنند، ابزارک Simple Dialer (شماره‌گیری ساده) برایشان موهبتی الهی است! اساساً این ابزارک می‌تواند شماره‌گیری تلفن و استفاده از فهرست مخاطبین را حتی در حالت قفل بودن صفحه نیز در اختیار کاربر قرار دهد. بدین ترتیب دیگر نیازی به باز کردن قفل صفحه نیست.

simpledialer

این افزونه دارای سه زبانه است: صفحه شماره‌گیری، فهرست تماس‌ها و فهرست مخاطبان. پس هر چه برای تماس تلفنی نیاز داشته باشید آنجاست. این سادگی و سهولت تماس، یکی دیگر از مزیت‌های گوشی‌های اندرویدی است. البته نباید از یاد ببریم که با فعال کردن این ابزار هر کسی که گوشی را بدست گیرد قادر به برقراری تماس خواهد بود. گرچه در اغلب موارد چنین موردی دردسر آفرین نیست؛ اما به هر حال آن را باید مد نظر داشته باشیم.

دانلود ویجت Simple Dialer از گوگل‌پلی

ابزارک Simple RSS

با توجه به بسته شدن سرویس گودر (گوگل ریدر)، می‌توان از این ابزارک به عنوان جایگزینی خوب و اندرویدی بهره برد. خوبی این ابزارک آن است که می‌توان محتوای تازه‌ترین فیدها را بدون هیچ دردسری در صفحه قفل اندروید نیز داشته باشیم.

simplerss

در بخش تنظیمات این ابزارک حتی می‌توانید به فهرست فیدهای RSS نمایش داده شده دسترسی داشته باشید. اگر هم فهرست بلندبالایی از فید دارید، هیچ نگران نباشید این ابزارک به شما اجازه می‌دهد به سادگی مجموعه‌ی کاملی از فیدها را اضافه نمایید. مزیت دیگر این افزونه آن است که امکان پیمایش، تغییر اندازه، تغییرات حالت نمایش و مدیریت فیدهای چندگانه را دارد.

دانلود ویجت Simple RSS از گوگل‌پلی

برنامه 1weather

این برنامه دارای ظاهری ظریف و زیباست که از طراحی مدرن بهره برده و همراه با ابزارک ویژه‌ای برای صفحه قفل است. بدین ترتیب می‌تواند تازه‌ترین اطلاعات جوی را در اختیار کاربر خود قرار دهد. از دیگر مزایای این برنامه زیبا می‌توان به بروزرسانی بلادرنگ آن اشاره کرد.

1weather

مزیت اصلی 1Weather آن است که تنها یک ابزارک نیست و برنامه‌ای تمام عیار و کاربردی برای محیط اندروید می‌باشد. این برنامه می‌تواند به صورت آنی اطلاعات جوی را در اختیار کاربر قرار دهد و از آن گذشته در بخش اعلانات به خوبی با کاربر ارتباط برقرار کرده و هر ساعت پیش‌بینی وضع هوا را اعلام می‌کند. حتی می‌توان آن را با ابزارک DashClock یکپارچه کرد. آگاه باشید که با توجه به موقعیت مکانی‌تان، دقت و صحت داده‌های مربوط به وضعیت آب و هوا ممکن است قدری متفاوت باشد.

دانلود ویجت 1Weather از گوگل‌پلی

ابزارک Extended Controls

این ویجت تنها ابزارک صفحه قفل در این فهرست است که مجانی نیست و برای تهیه آن می‌بایست مبلغ 99 سنت پرداخت نمود، گرچه کارایی بالای آن به قیمتش می‌ارزد. این ابزار یکی از بهترین برنامه‌های موجود در گوگل پلی است که امکان کنترل دستگاه را ساده می‌کند. بدین ترتیب، کاربر می‌تواند به سادگی و با استفاده از تنها یک ضربه انگشت بخش‌های گوناگون گوشی یا ابزار اندرویدی خود را کنترل نمایید. بی‌شک، کاربران از نصب چنین ابزاری بی‌نیاز نخواهند بود.

extendedcontrols

حتی اگر قابلیت‌های گسترده‌ی ابزارک Extended Controls برای برآوردن نیازتان کفایت نکرد، می‌توانید بخش‌های آن را تغییر دهید. تصاویر زمینه‌ی دلخواه، میزان شفافیت ابزارک، آیکون‌های گوناگون، اندازه‌های متنوع؛ رنگ‌بندی و برچسب‌های شخصی و غیره از این جمله‌اند.

دانلود ویجت Exended Controls از گوگل‌پلی

جمع‌بندی

اگر بخواهیم صادق باشیم، بسیاری از کاربران اندروید از قابلیت استفاده بهینه از صفحه قفل این سیستم عامل بی‌اطلاع بودند. خوشبختانه تمامی برنامه‌های معرفی شده در بالا خوب هستند و می‌توان با توجه به نیاز شخصی از آن‌ها بهره برد، هر چند مورد آخر نیازمند پرداخت هزینه است.

تا چه حد از صفحه قفل اندروید بهره می‌برید؟ اگر قرار باشد در این صفحه از ابزارک خاصی استفاده کنید، کدام مورد را ترجیح می‌دهید؟ ابزارک کاربردی دیگری می‌شناسید که در این فهرست جایش خالی باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات