نسخه بهبود یافته پردازنده Exynos 5 Octa سامسونگ برای گلکسی نوت 3 آماده می‌شود

جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
نسل دوم پردازنده Exynos 5 Octa با نام Exynos Evolved هفته آینده رونمایی می‌شود. احتمالا این پردازنده قرار است در گلکسی نوت 3 مورد استفاده قرار گیرد. سامسونگ در تبلیغ مربوط به رویداد هفته آینده خود مستقیما به تراشه اکتا اشاره نموده و گفته است که قدرت و بازده آن را افزایش داده است.
تبلیغات

سامسونگ اولین بار از پردازنده Exynos 5 Octa خود در تلفن گلکسی اس 4 استفاده کرد. این پردازنده که از معماری big.LITTLE شرکت آرم بهره می‌برد دارای دو جفت 4 هسته‌ای است که در شرایط مختلف فعال می‌شوند و قرار است بازده و قدرت بالا به همراه مصرف انرژی پایین را ارائه کنند. اما نسخه اول این پردازنده که در S4 نیز مورد استفاده قرار گرفت آنطور که باید و شاید به هدف اصلی خود دست نیافت. حال گزارش شده که سامسونگ آن را بهینه نموده و قصد دارد این بار در فبلت گلکسی نوت 3 از آن بهره ببرد.

سامسونگ از نسل بعدی پردازنده خود، درست چند هفته پیش از معرفی گلکسی نوت 3 رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود، این تلفن در نمایشگاه IFA 2013 که در مردادماه برگزار می‌شود، معرفی گردد. البته گلکسی نوت 3 نیز همچون گلکسی اس 4 در دو نسخه مختلف عرضه خواهد شد و یک نسخه آن از تراشه جدید و بهینه شده اکتا و دیگری به Snapdragon 800 کوالکام تجهیز خواهد شد.

هفته آینده سامسونگ جزئیات کاملی از نسل بعدی اکتا را ارائه خواهد و متوجه خواهیم شد که آیا این کمپانی کره‌ای از پردازنده گرافیکی جدید و قوی‌تری در آن بهره برده است یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات