لری پیج: روزانه 1.5 میلیون ابزار اندرویدی فعال می‌شوند

جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
لری پیج -مدیرعامل و بنیان گذار گوگل- در جلسه مربوط به گزارش مالی سه ماهه دوم گوگل، دقایقی را به اندروید اختصاص داد و در مورد پیشرفت شگفت انگیز آن سخن گفت. پیش از این در کنفرانس Google I/O تعداد ابزارهای اندرویدی که از سال 2008 تا به امروز فعال شده‌اند، 900 میلیون دستگاه اعلام گردید و امروز لری پیج گفت که روزانه 1.5 میلیون ابزار اندرویدی فعال می‌شوند.
تبلیغات

جالب است بدانید که گوگل در I/O سال 2012 تعداد کل ابزارهای اندرویدی فعال شده را 400 میلیون اعلام کرد. این بدین معناست که در فاصله زمانی سال 2012 تا 2013 نزدیک به 500 میلیون ابزار اندرویدی جدید به اکوسیستم گوگل اضافه شده است. به این ترتیب به زودی شاهد رکورد خیره کننده 1 میلیارد ابزار اندرویدی خواهیم بود.

لری پیج همچنین خبر از 50 میلیارد دانلود از فروشگاه گوگل پلی داد. او گفت کاربران ابزارهای اندرویدی تا به امروز 50 میلیون بار اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه گوگل پلی را دانلود کرده‌اند. گوگل در کنفرانس چند هفته پیش خود تعداد این دانلود‌ها را 48 میلیارد بار اعلام نموده بود.

اندروید با سرعت شگفت انگیزی به سمت جلو حرکت می‌کند و بعید نیست روزی ویندوز مایکروسافت را نیز پشت سر بگذارد و به پرکاربرترین سیستم عامل دنیا بدل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات