شاتر: دنیای رنگارنگ از نگاه نشنال جئوگرافیک

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
وب‌سایت نشنال جئوگرافیک، در بخشی به نام Life In Color، به رنگ‌های پیرامون ما و موجود در طبیعت می‌پردازد.
تبلیغات

در این بخش‌ها، عکاسان با توجه به یکی از رنگ‌های طبیعت، نماهایی از آن رنگ را برای ما به تصویر می‌کشند. در این بخش از «شاتر»، تعدادی از تصاویر یکی از بخش‌های Life In Color که در آن به ترکیب رنگ‌ها در کنار هم توجه شده، به شما تقدیم می‌گردد. با زومیت همراه باشید.

رنگ‌ها همه‌جا هستند. اما وقتی همه رنگ‌ها، یک‌جا دیده شوند، با رنگین‌کمان رو‌به‌رو خواهیم شد. رنگ و مکان مهم نیست، زندگی سرشار از رنگ است!

01

ایران: بانویی در حال عبادت در مسجد وکیل. مسجد وکیل که در قرن هجده میلادی ساخته شده است، یکی از معروف‌ترین آثار تاریخی شیراز محسوب می‌شود.

عکس از Roberto Cattani

02

ایالات متحده: گل‌های وحشی در دستان باد. وزش باد در میان گل‌‌های وحشی سواحل اقیانوس آرام در کوهپایه‌های کالیفرنیا، این تصویر امپرسیونیستی را درمقابل چشمان ما خلق کرده است.

عکس از Frans Lanting

03

سنگاپور: درخشش نور سبز در میان کانتینرهای رنگی در اسکله‌، این صحنه را پدید آورده است. سنگاپور، در جنوب‌شرق آسیا، یکی از شلوغ‌ترین بنادر دنیا محسوب می‌شود.

عکس از Justin Guariglia

04

تابش نور‌های رنگی از میان تاب بزرگ پارک محبوب شهر.

عکس از Marie Marthe Gagnon

05

نیوزلند: غواصان و شناگران سواحل نیوزلند، گاهی اوقات توسط گونه‌های نادری از ماهیان مانند Wrasse مورد حمله قرار می‌گیرند. نیوزلند، به خاطر تلاش‌های مستمر خود در حفاظت از اقیانوس و ساکنان، آن بارها مورد تحسین مجامع بین‌المللی قرار گرفته است.

عکس از Brian Skerry

06

آلاسکا: دو رنگین‌کمان در یک آسمان. این تصویر از فراز پارک ایالتی آلاسکا که بستری چوب‌مانند دارد، گرفته شده است. این دو رنگین‌کمان، بر اثر تجزیه نور به کمک قطرات آب معلق در ارتفاعات اتمسفر ایجاد شده‌اند.

عکس از Michael Melford

07

تصویر بزرگ شده از کریستال شکر، که در زوایه‌های مختلف، طیف‌های رنگی متفاوتی را از خود عبور می‌دهد. برای ساخت این اثر، عکاس ابتدا شکر را در آب حل کرده و سپس محلول را روی اسلایدهای میکروسکوپی تا ایجاد کریستال‌های کوچک تبخیر کرده است.

عکس از Victor Boswell

08

ترکیه: سیب‌ها، انارها و گریپ‌فورت‌ها در کنار‌ هم در فروشگاهی در منطقه گالاتا، استانبول

عکس از Pete Ryan

09

ایتالیا: ساختمان‌های رنگارنگ روستای بورانو کنار هم و در یک خط چیده شده‌اند. ماهیگران روستای بورانو، به کمک قایق‌های کوچک خود به ونیز، همسایه معروف خود رفت‌و‌آمد می‌کنند.

عکس از Jim Richardson

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

هند: تصویری از فستیوال مقدس هندو‌ها که شامل پاشیدن پودرهای رنگی به دیگران است. جشنواره رنگ‌ها، در آغاز سال نو هندی، برگزار می‌شود.پیش‌تر در بخشی به نام «شاتر: فستیوال رنگ‌ها» به‌طور مفصل به این جشنواره سنتی پرداخته شده بود.

عکس از Ratan Sonal

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

ایالات متحده: رنگین‌کمانی که پوستیژهای مختلف در پشت پنجره فروشگاهی در نیویورک، در انتظار مشتریانی هستند که می‌خواهند در جشن هالووین چهره‌ای متفاوت از خود بسازند.

عکس از Greg Dale

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

قورباغه درختی با چشمانی سرخ‌رنگ و دست و پاهایی نارنجی، به شکارچیان هشدار می‌دهد که بهتر است فاصله خود را حفظ کنند. البته این تاکتیک یک بلوف است و با وجود داشتن استیل خطرناک، قورباغه درختی جنگل‌های بارانی سمی نیست.

عکس از Angi Nelson

امیدواریم از این بخش لذت برده باشید. نظرات خود را درباره تصاویر و بخش «شاتر» با ما درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات