HTC One Mini معرفی شد: صفحه نمایش 4.3 اینچ، پردازنده‌ی دو هسته‌ای، بدنه آلومینیومی، دوربین اولتراپیکسل و عرضه در مرداد ماه

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
نسخه‌ی کوچک‌تر پرچمدار محبوب HTC  با صفحه نمایش 4.3 اینچی و امکانات نرم افزاری مشابه با HTC One، تا ماه آینده وارد بازار خواهد شد. گفته می‌شود قیمت گذاری این مدل بسیار منصفانه و تا حد قابل توجهی پایین‌تر از مدل اصلی می‌باشد. در ادامه با جزئیات بیشتر همراه ما باشید.
تبلیغات

HTC بالاخره امروز برادر کوچک‌تر پرچمدار محبوبش را با نام HTC One Mini معرفی کرد و به انتظار طرفداران مشتاق خود پایان داد. پردازنده‌ی وان کوچک، یک تراشه‌ی دو هسته‌ای از نوع Snapdragon 400 می‌باشد که با حداکثر فرکانس 1.4 گیگاهرتز و به کمک حافظه رم 1 گیگابایتی، وظیفه‌ی امور پردازشی را بر عهده دارد.

حافظه داخلی دستگاه تنها 16 گیگابایت است و قابل افزایش نیز نخواهد بود. خبری هم از NFC و لرزش‌گیر اپتیکال تصاویر نیست. البته به نظر می‌آید فرستنده اینفرارد نیز از این مدل حذف شده باشد، هرچند این موضوع به طور جدی به تجربه کاربری دستگاه صدمه‌ای وارد نمی‌کند.

بدنه‌ی دستگاه هم دستخوش تغییرات اندکی شده و حالا، با گوشه‌هایی گرد طرف هستیم. اما با وجود تمامی دگرگونی‌هایی که صورت گرفته، باز هم همان تجربه کاربری بی‌نظیر وان در انتظارتان است.

بنابر گفته‌ی خبرنگاران حاضر در مراسم، تجربه‌ی استفاده از دستگاه کاملا با وعهده‌های HTC برابری کرده و شما در عمل تفاوت چندانی در کارایی و لذت استفاده از مینی با نسخه‌ی اصلی حس نخواهید کرد. همچنین صفحه نمایش 720p دستگاه نیز که از نوع Super LCD است، واقعا زیبا و شفاف است و تفاوت چندانی با نمایشگر Full HD وان بزرگ ندارد. تراکم پیکسل‌ها در صفحه نمایش وان مینی، 341 پیکسل بر اینچ بوده که واقعا کافی به نظر می‌رسد.

 

اسپیکرهای دوگانه دستگاه که در قسمت جلوی قرار گرفته‌اند، به همراه سنسور دوربین که با فناوری UltraPixel ساخته شده است، همچنان در وان مینی در دسترس است و به کمک فناوری ارتباطات نسل چهارم  LTE، می‌توان با سرعتی بی‌نظیر به گشت و گذار در دنیای پهناور وب پرداخت. باتری دستگاه نیز از ظرفیتی معادل 1800 میلی آمپر برخوردار است که ساعات متمادی، شما را از مراجعه به پریز برق، بی‌نیاز می‌کند.

نمونه‌ی کوچک شده‌ی پرچمدار HTC که با کارایی بسیار مناسب و بدنه‌ی باریک‌تر و سبک‌تر، به همراه قیمتی منصفانه تا ماه آینده وارد بازار می‌شود، می‌تواند نظر طیف وسیعی از کاربران را جلب کند که به دنبال تلفنی جمع و جور بوده و توان خرید نسخه‌ی اصلی وان را ندارند. کار با دستگاه به صورت یکدستی، بسیار آسان‌تر و لذت بخش‌تر شده است. این تلفن خوش ساخت و کوچک در دورنگ نقره‌ای و مشکی،  ابتدا در اروپا و کشورهای آلمان و انگلستان عرضه خواهد شد و سپس به بازارهای سراسر جهان راه خواهد یافت.

مشخصات فنی HTC One Mini

  • صفحه نمایش 4.3 اینچ با رزولوشن 720p از نوع LCD با تراکم 341 پیکسل در اینچ
  • پردازنده 2 هسته‌ای 1.4 گیگاهرتز Snapdragon 400 ساخت کوالکام به همراه گرافیم Adreno 305
  • حافظه رم: 1 گیگابایت DDR2
  • حافظه ذخیره سازی: 16 گیگابایت
  • دوربین اولتراپیکسل 4 مگاپیکسل با لنز f/2.0 اندازه سنسور 1/3 اینچ
  • دوربین جلو 1.6 مگاپیکسل
  • باتری: 1800 میلی آمپرساعت 20.7 ساعت مکالمه GSM و 13.3 ساعت در حالت 3G
  • بدنه آلومینیومی همچون HTC One
  • ابعاد: 132 در 63.2 در 9.25 میلی متر
  • وزن: 122 گرم
  • پشتیبانی از بلوتوث 4، وای فای a/b/g/n
  • سیستم عامل اندروید 4.2 به همراه رابط کاربری Sense 5

از نظر ظاهری دو تلفن وان و وان مینی بسیار شبیه هم هستند و تنهاه وان مینی کمی کوچکتر از برادر بزرگتر 4.7 اینچی به نظر می‌رسد. اما اگر کمی در آن دقیق‌تر شویم متوجه تغییرات جزئی خواهیم شد. به عنوان مثال اسپیکرهای BoomSound کمی کوچک‌تر شده‌اند. بدنه وان مینی نیز از جنس آلومینوم است و لبه‌های آن از پلی کربنات ساخته شده‌اند. هر چند وان مینی ارزان تر از وان خواهد بود اما به هیچ وجه حس یک کالای ارزان قیمت را به کاربر القاء نمی‌کند.

وان مینی به میزان قابل ملاحظه‌ای سبک‌تر از وان به نظر می‌رسد و البته کمی باریک‌تر از وان نیز می‌باشد. (ضخامت وان مینی 9.25 میلی‌متر در مقابل ضخامت 9.3 میلی‌متری وان)

مکان دکمه‌ها و پورت‌ها در وان مینی نسبت به وان تغییری نکرده است. میکرو USB در قسمت پایین و میکرو سیم در لب چپ قرار دارند.

صفحه نمایش وان مینی هرچند از دارای رزولوشن پایین تر 720p است اما همچون تلفن وان از نوع S-LCD3 بوده دارای کیفیت بسیار خوبی است.

نظر شما در رابطه با One Mini چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات