تبدیل تصاویر به فرمت ICO و استخراج آیکون‌ها از فایل‌های با فرمت EXE و DLL

چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
آیا هر زمان که در داخل فولدرها به گشت و گذار می‌پردازید، یک برنامه را اجرا کرده و یا یک فایل را باز می‌‌کنید؛ آیا دوست دارید آیکون‌های موجود در کامپیوتر شما دقیقا شبیه به آیکون‌های موجود در کامپیوتر هزاران هزار نفر دیگر در سراسر دنیا باشد؟ یا دوست دارید فولدرهای مختلف دارای آیکون‌های متنوعی باشند؟
تبلیغات

اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های گرافیکی مختلف در سراسر جهان وجود دارند که انواع و اقسام آیکون‌ها را به رایگان در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارند و شما نیز می‌توانید از آن‌ها به جای آیکون‌های پیش‌فرض در سیستم عامل ویندوز خود استفاده نمایید. حال که دانلود آیکون‌های مختلف کار سختی نیست، چرا اغلب کاربران از تغییر آیکون‌های پیش‌فرض ویندوز واهمه دارند؟ یک دلیل عمده ترس، این است که بسیاری از آیکون‌های موجود در وب‌سایت‌های گرافیکی دارای فرمت PNG هستند و برای استفاده از آنان در ویندوز نیاز است تا حتما آن‌ها را به فرمت ICO تبدیل نمایید. خوشبختانه با وجود نرم‌افزارهایی نظیر Quick Any2Ico، می‌توان این کار را به راحتی هر چه تمام‌تر انجام داد.

Quick Any2Ico، یک اپلیکیشن جمع و جور برای سیستم عامل ویندوز است که به کاربر اجازه ‌می‌دهد تا طیف وسیعی از تصاویر را به فرمت ICO، در سایزهای مختلف تبدیل نمایید. این اپلیکیشن همچنین توانایی استخراج آیکون‌های موجود در فایل‌های EXE و DLL را داراست.

یکی از برترین حسن‌های Quick Any2Ico، عدم نیاز به نصب نمودن آن بر روی رایانه است. برای استفاده از آن، کافیست برنامه را دانلود کرده و بلافاصله بر روی رایانه خود اجرا نمایید.

طراحی نرم‌افزار نیز بسیار ساده است، و به گونه‌ای صورت پذیرفته تا هر کسی به راحتی بتواند با انتخاب چند گزینه مختلف، به هدف خود دست یابد.

این برنامه اجازه انتخاب از دو منبع مختلف ورودی تصویر را به کاربر می‌دهد. یکی، تصاویر آماده، مانند فرمت‌های تصویری JPEG، PNG، GIF، BMP، WMF، TIFF یا EMF و دیگری استخراج آیکون از فایل‌هایی با فرمت EXE، OCX و DLL. همچنین می‌توانید تصاویر نهان در فایل‌هایی با فرمت CUR و ANI را نیز استخراج کنید.

این برنامه همچنین به شما امکان انتخاب سایزهای مختلف برای آیکون نهایی را می‌دهد. سایز‌ها عبارت‌اند از: 16x16، 32x32، 48x48، 64x64، 96x96، 128x128، 256x256 و 512x512 پیکسل. همچنین امکان انتخاب سایز‌های مختلف نیز وجود دارد.

برای شروع، ابتدا منبع ورودی تصویر را انتخاب نمایید. برای مثال در اینجا قصد داریم ابتدا یک تصویر با فرمت JPG را انتخاب نموده و به فرمت ICO تبدیل نماییم. برای این کار لازم است اول تصویر مورد نظر را انتخاب نماییم. برای این‌کار بر روی دکمه Browse کلیک نموده و تصویر مورد نظر را انتخاب نمایید. سپس در قسمت انتهایی نرم‌افزار، سایز آیکون مورد نظر را انتخاب نموده و در نهایت بر روی دکمه Convert it! کلیک کنید.

Quick-Any2Ico Extract

برای استخراج تصویر از فایل‌هایی با فرمت های غیر تصویری، باید ابتدا گزینه Extract from exe, dll, ocx resources را انتخاب نموده و ادامه راه را درست مانند بالا طی کنید.

برنامه‌نویسان نیز می‌توانند از این برنامه در Command Prompt ویندوز نیز استفاده نمایند. هنگام استفاده از این برنامه در محیط خط فرمان ویندوز، می‌توانید به راهنمای نرم‌افزار برای انجام سریع‌تر کارها استفاده نمود.

Quick Any2Ico یک نرم‌افزار پرتابل است که به خوبی بر روی ویندوزهای XP، Vista، 7 و 8 کار می‌کند.

نظر شما در مورد این نرم افزار چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات