آیا صنعت بازی می‌تواند روند رقابت را به سود AMD تغییر دهد؟

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
در طول سال‌های اخیر، AMD همیشه شماره 2 بوده و تحت الشعاع اینتل قرار گرفته است. اما با تحلیل نفوذ کامپیوترهای شخصی در صنعت بازی و خوش درخشیدن کنسول‌های نسل بعد، نسلی که از پردازشگرهای ساخت AMD استفاده می‌کنند، شاید ورق برگشته و دنیای پردازشگرها میزبان فرمانروای دیگری شود.
تبلیغات

زمانی که اینتل سخت مشغول کار بر روی بازار موبایل بوده و با جدیت به فکر کسب درآمد بیشتر بود، شاهد حلول قدرت AMD در صنعت بازی بودیم. اکنون پلی استیشن 4 سونی و ایکس باکس وان مایکروسافت، با آینده‌ای روشن و فروش میلیونی، در دستان AMD قرار دارند و این تولید کننده‌ی پرتلاش علاوه بر تامین توان گرافیکی مورد نیاز در نسل بعدی کامپیوترهای Mac Pro اپل، برنامه‌هایی برای ورود به بازار اندروید و سیستم عامل کروم دارد تا دامنه فعالیت خود از ویندوز و کنسول‌های بازی هم فراتر ببرد.

کنسول‌های نسل بعد که احتمالا قرار است تا 7  سال در بازار باقی بمانند، سود بسیاری را به شریان‌های مالی شرکت تزریق خواهند کرد تا با گسترش تحقیقات و افزایش توسعه در زمینه‌های گوناگون، امکان ورود شرکت به بازارهای بیشتر و حوزه‌های متفاوت فراهم شود. البته نباید فراموش کرد که حتی الان هم بخش قابل توجهی از بازار کامپیوترهای شخصی به ویژه برای مصارف بازی، در اختیار AMD و کارت گرافیک‌های سری RADEON HD قرار دارد. بازاری که  با وجود تجربه ناب بازی بر روی کامپیوتر شخصی،  احتمالا بیش از چند سال تاب مقاومت در برابر کنسول‌های جدید را نخواهد داشت. برآورها نشان می‌دهند که در سال 2015، 20 درصد از درآمد شرکت از کنسول‌های بازی بدست خواهد آمد.

 بازار چین که برای 13 سال از نعمت کنسول‌های بازی محروم بوده است، بالاخره میزبان مایکروسافت، سونی و نینتندو خواهد بود تا محصولاتشان را به بیش از 1 میلیارد نفر عرضه کنند. و در این بین سهم AMD قطعا قابل توجه و چشمگیر خواهد بود.

در حال حاضر، AMD در ابتدای جاده‌ای پر فراز و نشیب قرار دارد، اما مطمئنا با قدم‌هایی محکم و درست، در انتها به جایگاهی مطلوب خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات