نگاه نزدیک به اپتیموس جی پرو (Optimus G Pro) ال جی

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
مطالعه 13 دقیقه
ال‌جی قصد دارد گوشی Optimus G Pro را که چندماه پیش رسما به بازار جهانی معرفی شد، پس از ماه مبارک رمضان رسما وارد بازار کشور کند.
تبلیغات

گوشی ال جی اپتیموس جی پرو یکی از فبلت‌های مطرح بازار است و ال جی نیز تلاش نموده تا سخت افزار بروز و قدرتمندی را در دل آن جای دهد. ما امروز شانس کار کردن با این فبلت ال‌جی را داشتیم و نگاه نزدیک آن را برایتان آماده کرده‌ایم.

طراحی و سخت افزار

فبلت Optimus G Pro برخلاف Optimus G دارای بدنه یکپارچه نیست و پوشش پشت آن قابل جدا شدن است؛ به این ترتیب باتری 3140 میلی آمپر ساعتی آن به راحتی و توسط خود کاربر قابل تعویض خواهد بود.

علاوه بر این درگاه مربوط به microSD برای اتصال کارت حافظه خارجی و افزایش حافظه ذخیره سازی نیز وجود دارد. اما این موضوع باعث شده تا ال‌جی به جای استفاده از پوشش شیشه‌ای که در تلفن اپتیموس جی شاهد آن بودیم، پوشش پشت دستگاه را از جنس پلاستیک نرم بسازد. این پوشش دارای طراحی خاص و نسبتا جالبی است که طراحی کلی تلفن را جذاب‌تر کرده است.

LG Optimus G Pro

مشخصات سخت افزاری Optimus G Pro ال‌جی

  • پردازنده Snapdragon 600 با 4 هسته‌ 1.7 گیگاهرتز از نوع Krait 300
  • صفحه نمایش 5.5 اینچ 1920 در 1080 پیکسل، تراکم 401 پیکسل در اینچ از نوع IPS LCD
  • حافظه ذخیره سازی 32 گیگابایت قابل افزایش از طریق درگاه microSD
  • دوربین 13 مگاپیکسل با فوکوس خودکار، فلش LED، ضبط ویدئو در حالت HDR، قابلیت ضبط ویدئو با هر دو دوربین بصورت همزمان و عکس برداری پاناروما
  • بلوتوث 4، اینفرارد، A-GPS، رادیو FM، وای فای b/g/n/ac و NFC
  • باتری 3140 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد 150.2 در 76.1 در 9.4 میلی متر
  • وزن 172 گرم

اپتیموس جی پرو مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچی است و از نظر ابعاد شبیه به گلکسی نوت 2 به نظر می‌رسد. این تلفن 76.1 میلی‌متر عرض دارد و نسبت به عرض 78 میلی‌متری نوت 2 کمی جمع و جور تر است. اما ضخامت 9.4 میلی‌متری این تلفن نزدیک به 0.5 میلی متر ضخیم‌تر از گلکسی نوت 2 است.

از آنجایی که بدنه پشتی دستگاه از جنس پلاستیک است، اثر انگشت برروی آن باقی می‌ماند و آن حس دوست داشتنی که با در دست گرفتن اپتیموس جی به انسان دست می‌دهد را القاء نمی‌کند. اما خوشبختانه صفحه نمایش بزرگ، درخشان و باکیفیت تلفن آنقدر جذاب است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

در لبه بالای دستگاه، درگاه مربوط به جک 3.5 میلی‌متری خروجی صدا، در کنار فرستنده اینفرارد قرار دارد. G Pro برخلاف G دارای فرستنده IR برای کنترل لوازم صوتی و تصویری مانند تلویزیون، گیرنده دیجیتال، سینمای خانگی و غیره است. ال‌جی یک نرم افزار اختصاصی را نیز برای آن در نظر گرفته که از طریق آن امکان تبدیل تلفن به یک کنترل از راه دور همه کاره میسر می‌شود.

در لبه پایین G Pro یک درگاه میکرو USB جای داده شده که نقش MHL را نیز ایفا می‌کند و برای انتقال اطلاعات و شارژ دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اپتیموس جی پرو مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای 1.7 گیگاهرتز از نوع Snapdragon 600 کوالکام است؛ همان پردازنده‌ای که در گلکسی اس 4 و وان اچ‌تی‌سی نیز بکار گرفته شده بود. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری G Pro می‌توان به 2 گیگابایت حافظه رم، دوربین 2.1 مگاپیکسل در جلو، دوربین 13 مگاپیکسل در پشت و حافظه ذخیره سازی 32 گیگابایت اشاره کرد که از طریق درگاه میکر SD تا 64 گیگابایت قابل افزایش است.

این تلفن برخلاف گلکسی نوت فاقد قلم دیجیتال برای یادداشت‌برداری است.

صفحه‌نمایش

Optimus G Prio

اپتیموس G Pro ال‌جی مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچ با رزولوشن 1080 در 1920 و تراکم 401 پیکسل در اینچ است. از آنجایی که صفحه نمایش این تلفن از نوع IPS LCD است، تصاویر را به همان خوبی Optimus G و رنگ‌ها را کاملا طبیعی نمایش می‌دهد. ما امکان کار کردن با گوشی در فضای خارجی را نداشتیم، اما شدت روشنایی بالای آن، نوید تصاویر واضح در محیط‌های پور نور را می‌دهد. با نگاه سطحی به نظر می‌رسد دو صفحه‌نمایش G و G Pro از یک جنس هستند و همانطور که در بررسی تخصصی Optimus G اشاره کردیم، این صفحه‌نمایش دارای کیفیت مطلوبی بوده و به لطف نمایش عمیق رنگ مشکی دارای کنتراست نسبتا بالایی است. صفحه نمایش G Pro نسبت به G نزدیک به 0.8 اینچ بزرگ‌تر است و همین عامل باعث می‌شود تا وبگردی، تماشای ویدئو، اجرای بازی‌ها و انجام امور چند رسانه‌ای دیگر در آن جذاب‌تر به نظر برسد.

نرم‌افزار و عملکرد

اپتیموس G Pro تقریبا از تمام امکانات نرم‌افزاری Optimus G که پیش‌تر بطور مفصل به معرفی آنها پرداختیم، پشتیبانی می‌کنند و کاربر به امکاناتی همچون Q Slide، Quick Memo و غیره دسترسی خواهد داشت. این تلفن نیز مجهز به اندروید 4.1.2 است که رابط کاربری Optimus UI نیز بر روی آن نصب شده است. اما ال‌جی تغییراتی را نیز در نرم‌افزارهای این تلفن نسبت به Optimus G اعمال نموده؛ مثلا نرم‌افزار دوربین به خوبی ارتقاء یافته و رابط کاربری آن به مراتب بهتر از همتای خود در Optimus G شده است. یکی از امکاناتی که در دوربین این تلفن نظر ما را به خود جلب کرد، قابلیت تصویربرداری همزمان با هر دو دوربین است؛ قابلیتی که کمی بعد سامسونگ نیز در تلفن گلکسی اس 4 از آن استفاده کرد. به نظر می‌رسد دو کمپانی کره‌ای ال‌جی و سامسونگ مشکلی با استفاده از فناوری‌های یکدیگر در محصولات خود ندارند.

ال‌جی در صفحه‌کلید لمسی این تلفن یک ردیف برای کلیدهای اعداد اضافه نموده تا به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به صفحه بعدی کلیدها، بتوانید اعداد مورد نظر خود را وارد کنید.

از دیگر امکانات نرم‌افزاری که پیش‌تر در اپتیموس جی نیز شاهد آن بودیم، اما در G Pro نیاز به آن بیشتر احساس می‌شود، قابلیت One Hand Keyboard است که با فعال کردن آن، چیدمان برخی از بخش‌های تلفن از جمله شماره‌گیری یا صفحه‌کلید به شکلی تغییر می کند که براحتی بتوان با استفاده از یک دست از دستگاه استفاده نمود.

از نظر کلی رابط کاربری دو تلفن اپتیموس جی و اپتیموس جی پرو تقریبا تفاوتی با یکدیگر نمی‌کنند و از این رو با مراجعه به مقاله بررسی Optimus G به خوبی قادر خواهید بود دید کاملی نسبت به امکانات نرم‌افزاری این تلفن بدست آورید.

از آنجایی که تلفن مجهز به پردازنده قدرتمند 4 هسته‌ای Snapdragon 600 و 2 گیگابایت حافظه رم است، هرگز متوجه کندی یا تأخیر در اجرای برنامه‌ها یا کندی در حرکت بین بخش‌های مختلف سیستم‌عامل نشدیم و همه چیز به شکل کاملا نرم و روان اجرا می‌شد. حتی زمانی که از اپلیکیشن‌های کوچک روی صفحه و قابلیت چند وظیفگی Q Slide استفاده می‌کنید، برنامه‌ها در کنار هم به سرعت و به شکل کاملا نرم اجرا می‌شوند.

نکته عجیب در نرم‌افزار Optimus G Pro عدم بروز رسانی به نسخه 4.1.2 است. بدون شک ال‌جی در تلاش است تا هر چه سریع‌تر بسته بروز رسانی را برای G و G Pro ارائه کند؛ اما چندماهی از انتشار رسمی این نسخه از اندروید می‌گذرد و کره‌ای‌ها هنوز بروز رسانی مربوطه را ارائه نکرده‌اند.

دوربین

همانطور که در بخش نرم‌افزار اشاره کردیم، ال‌جی رابط کاربری نرم‌افزار دوربین اپتیموس جی پرو را تغییر داده و دسترسی به بعضی از بخش‌ها را ساده‌تر نموده، همچنین حالت‌های مثل یافتن بهترین عکس از بین چند عکس گرفته شده را اضافه نموده است.

Optimus G Pro

از آنجایی که ما در دفتر ال‌جی شانس کار کردن با این دوربین را یافتیم، تنها قادر به عکس‌برداری از محیط‌های داخلی بودیم که نمونه عکس‌های گرفته شده با آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

برای بررسی دقیق دوربین دستگاه باید تا بررسی تخصصی زومیت از Optimus G Pro صبر کنیم.

جمع بندی

اپتیموس جی پرو مجهز به صفحه‌نمایش 5.5 اینچ با کیفیت است که تصاویر را به شکل زنده، درخشان و جذاب نمایش می‌دهد و همچنین ال‌جی از یک باتری بزرگ و پرظرفیت 3140 میلی آمپر ساعتی در آن استفاده نموده، تا بخوبی قادر به پشتیبانی از صفحه‌نمایش بزرگ دستگاه و پردازنده 4 هسته‌ای قدرتمند 1.7 گیگاهرتزی آن باشد. به لطف استفاده از پردازنده قوی اجرای کلیه اپلیکیشن‌های مختلف اندرویدی نیز در این تلفن میسر شده است. G Pro برای افرادی که قصد لذت بردن از بازی‌های موبایل، وب‌گردی، چک کردن ایمیل، تماشای ویدئو و موارد دیگر مرتبط با محتوا را دارند، گزینه مناسبی به حساب می‌آید، اما عدم پشتیبانی از قلم دیجیتال ممکن است برای برخی از کاربران حائز اهمیت باشد.

g pro wrapup

دفتر ال‌جی در ایران وعده داده تا طی هفته‌های آینده، یک دستگاه از تلفن Optimus G Pro را برای بررسی در اختیار زومیت قرار دهد. این محصول همچنین قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر و با قیمت رقابتی و مناسب وارد بازار کشور شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات