قلم هوشمند، دست نوشته شما روی کاغذ را اصلاح می‌کند

یک‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
امروزه اکثر افراد بالغ ترجیح می‌دهند به جای یادداشت برداری با قلم و کاغذ از کامپیوتر و نرم افزارهای واژه پرداز استفاده نمایند. مهمترین دلیل آن نیز سهولت در ویرایش متون و از آن مهمتر چک کردن برای غلط‌های املایی و گرامری است. اما برای افردای که زیر 12 سال سن دارند و یا اشخاصی که تمایل دارند هنوز از قلم و کاغذ استفاده کنند چطور؟ یک قلم هوشمند جذاب این کار را برروی کاغذ انجام می‌دهد.
تبلیغات

دو مخترع آلمانی وسیله جالبی به نام Lernstift را معرفی کرده‌اند، که در واقع یک قلم آموزشی است که اگر در هنگام نوشتن، دیکته کلمه‌ای را اشتباه بکار ببرید، با ویبره و ایجاد لرزش شما را مطلع می‌کند. یعنی این قلم در هنگام نوشتن با قلم برروی کاغذ کلمات نوشته شده را تشخیص داده و دیکته آنها را بلافاصله چک می‌کند.

این وسیله جالب مجهز به سیستم عامل لینوکس و سنسور غیراپتیکال حرکتی است و در هنگام نوشته، به خوبی قادر به تشخیص دست نوشته کاربر است. جالب اینجاست که اگر در مورد دیکته یک کلمه شک دارید می توانید بدون نوشتن آن برروی کاغذ و با حرکت قلم با فاصله نسبت به سطح، دیکته آن را چک کنید. اگر قلم به لرزه درآمد که دیکته لغت اشتباه است و در غیراینصورت می‌توانید مطمئن باشید که دیکته لغت مورد نظر را درست حدس زده‌اید.

قلم Lernstift در کیک‌استارتر مطرح شده و به دنبال جمع کردن سرمایه 120 هزار پوندی برای توسعه و تولید آن است. قرار است اولین سری از این قلم ها با قیمت 99 پوند یا 150 دلار عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات