اپل به دنبال راه‌اندازی خط تولید پردازشگرهای اختصاصی خود است

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
بنابر گزارش‌های منتشر شده از وب سایت SemiAccurate، اپل به دنبال تاسیس خطوط تولید پردازشگرهای موبایل، سرمایه گذاری‌های عظیمی انجام داده و قصد دارد تا احاطه خود بر زنجیره‌ی تامین قطعات مورد نیازش را افزایش داده و وابستگی خود به شرکت‌هایی چون سامسونگ و TSMC را به حداقل برساند.
تبلیغات

اپل، طراحی تراشه‌های موبایل را خود انجام داده و ساخت و تولید آن را به شرکت‌های دیگر با خطوط تولید عظیم و ظرفیت بالا می‌سپارد. از میان تامین کنندگان اصلی پردازشگر برای اپل می‌توان به سامسونگ یا TSMC اشاره کرد که هریک مشکلاتی گوناگونی را بر سر راه اپل قرار داده‌اند. از سوی دیگر گزینه‌های پیش روی اپل نیز بسیار محدود است؛ چرا که اگر سامسونگ کنار برود، تمامی شرکت‌های بزرگ دیگر مانند IBM، اینتل، Global Foundries  و TSMC هم قادر به پوشش نیازهای اپل نخواهند بود.

لذا اپل نیز ناگذیر بوده تا با سرمایه‌گذاری در صنعت تولید پردازشگرهای موبایل، نیازمندی‌های خود را به حداقل رسانده و اطمینان حاصل کند که ظرفیت‌های شرکت همچنان بالا باقی خواهد ماند.

اگر به جزئیات گزارش  SemiAccurate دقت کنیم، به نام UMC بر می‌خوریم که یکی از پیشگامان صنعت تولید نیمه‌ هادی‌ها بوده که در حال حاضر از واحدهای تولیدی مجهزی در کشورهای تایوان و سنگاپور برخوردار می‌باشد.

وب سایت  SemiAccurate از جمله منابعی است که خبری را به رایگان منتشر نمی‌کند، بنابراین هنوز جزئیات دقیقی از برنامه‌های آینده‌ی اپل و مقاصد احتمالی دیگر برای سرمایه گذاری بی‌خبریم، اما اگر به شایعات فعلی بسنده کرده و آن‌ها را درست تلقی کنیم، باز هم نباید انتظار تغییرات شگرفی، در کوتاه مدت را داشته باشیم، چرا که معمولا تاثیرات چنین سرمایه‌گذاری‌هایی تنها در دراز مدت قابل لمس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات