فبلت‌های 6 اینچی ویندوز فون تا پیش از پایان سال روانه بازار می‌شوند

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که شب گذشته در زومیت خواندید مایکروسافت بسته بروز رسانی اولیه خود را تحت عنوان GDR2 امسال روانه بازار می‌کند، اما بروز رسانی اصلی در قالب بسته GDR3 تا اوایل سال آینده آماده نخواهد شد. یکی از امکاناتی که در بسته بروز رسانی GDR2 اضافه خواهد شد پشتیبانی از صفحه نمایش 5 و 6 اینچی با رزولوشن 1080p است. حال منابع مختلف گزارش کرده‌اند که حداقل یک فبلت 6 اینچی ویندوز فون امسال عرضه خواهد شد.
تبلیغات

بسته بروز رسانی ابتدایی مایکروسافت تحت عنوان GDR2 امسال عرضه می‌شود که در آن بهبودهای کوچکی انجام شده و پشتیبانی از صفحه‌های نمایش 1080p و پردازنده‌های 4 هسته‌ای اضافه می‌شود. اما خبر بد آنکه، بسته بروز رسانی اصلی ویندوز فون که شامل مرکز اعلانیه‌ها، بهبود چندوظیفگی و بهبود هسته ویندوز فون است تا سال 2014 عرضه نخواهد شد.

از همین رو گمانه زنی‌های بسیاری مطرح شده که مایکروسافت با همکاری شرکای سخت افزاری خود، امسال حداقل یک فبلت حدود 6 اینچی را آماده خواهد کرد.

اما از آنجایی که نوکیا به تازگی تلفن لومیا 1020 را عرضه کرده، بعید به نظر می‌رسد که این کمپانی فنلاندی قادر به آماده سازی محصول جدید دیگر ویندوزی باشد، مگر آنکه مایکروسافت توجه ویژه‌ای نسبت به این محصول داشته و برای ساخت آن سرمایه گذاری کند.

پیش از این نیز شواهد و اطلاعاتی در رابطه با فبلت 6 اینچی Full HD نوکیا به بیرون درز کرده بود و حتی عکس‌های متنسب به آن نیز لو رفته بود. حال باید منتظر ماند و دید آیا مایکروسافت و نوکیا به همراه انتشار بسته بروز رسانی GDR2 آیا از اولین فبلت ویندوز فون دنیا نیز پرده بر خواهند داشت یا معرفی این محصول نیز به سال آینده موکول خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات