آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا تا اوایل سال 2014 عرضه نخواهد شد

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شواهد و اطلاعاتی که تا به امروز در رابطه با نسل بعدی تبلت کوچک اپل منتشر شده‌اند، همگی به صفحه نمایش با تراکم بالاتر اشاره دارند. اما به نظر می‌رسد که اپل برای تامین صفحه نمایش مورد نظر خود برای آیپد مینی بعدی به مشکل بر خورده و به همین دلیل عرضه این محصول امسال میسر نخواهد بود.
تبلیغات

آیپد مینی بسیار باریک و سبک است، اما رزولوشن 768 در 1024 پیکسلی صفحه نمایش 7.9 اینچی این تبلت به نسبت دیگر رقبا پایین‌تر بوده و علاوه بر آن اپل از پردازنده قدیمی A5 در این تبلت بهره برده است. از این رو کلیه کارشناسان بر این باورند که اپل نسل بعدی آیپد مینی را با صفحه نمایش رتینا و پردازنده جدید عرضه خواهد کرد.

اما صفحه نمایش رتینا، ضخامت بیشتری نسبت به صفحه نمایش فعلی آیپدمینی دارد و از طرفی انرژی بیشتری را نیز مصرف می‌کند و متقابلا نیاز به باتری حجیم‌تری دارد. پس اگر اپل بخواهد همین ضخامت فعلی آیپد مینی یعنی 7.2 میلی‌متر را حفظ کند با چالش‌های جدی روبرو می‌شود.

روز گذشته رسانه تایوانی اکونومیک دیلی در گزارشی اعلام کرد که اپل برای تامین صفحه نمایش رتینای مورد نظر برای آیپد مینی به مشکل بر خورد کرده و به همین دلیل تاریخ عرضه این محصول به سال 2014 موکول شده است. این در حالی است که اپل قصد داشته برای تعطیلات پایان سال 2013، آیپد مینی بعدی را روانه بازار کند. در ادامه این گزارش آمده که اپل قصد دارد تا آیپد مینی بعدی را در چند نسخه و با رزولوشن‌های متفاوت عرضه کند.

اگر این اتفاق رخ دهد، فضا برای عرض اندام تبلت‌های 7 و 8 اینچی رقبا، همچون نکسوس 7 بعدی و شاید تبلت 7 اینچی سرفیس مایکروسافت مهیا خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات