مایکروسافت از تغییرات اساسی ساختاری در شرکت خبر داد

جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
هفته اخیر شاهد شایعات بسیاری در رابطه با تغییرات ساختاری در مایکروسافت بودیم و امروز مدیرعامل این شرکت، استیو بالمر جزئیات مربوط به تغییر و تحولات این شرکت را اعلام نموده است. هدف بالمر ایجاد «یک مایکروسافت» است و برای رسیدن به آن تغییراتی در تشکیلات سرویس‌ها و ابزارها، ایجاد کرده است. این تغییرات تمام بخش‌های مایکروسافت را تحت تاثیر قرار داده و نقش مدیران مهم مایکروسافت را تغییر داده است.
تبلیغات

تری میرسون از این پس مدیریت گروه جدید مهندسی سیستم عامل را برعهده دارد که محدوده کاری اون سرتاسر بخش کنسول بازی، ابزارهای موبایل و PC را شامل می‌شود. میرسون پیش از این وظیفه رهبری گروه ویندوز فون مایکروسافت را برعهده داشت، اما از این پس توسعه ویندوز در پلتفرم‌های مختلف شامل سیستم عالم Xbox OS را تحت نظر دارد.

مدیر سابق بخش ویندوز، بخش سخت افزار را بدست گرفت

لرسون-گرین که چندی پیش جایگزین سینوفسکی مدیر بخش ویندوز شد حالا مدیر گروه مهندسی ابزارها و استودیوها شده است. او از این پس بر بخش سخت افزار مایکروسافت شامل ایکس باکس، سرفیس و لوازم جانبی کامپیوتر نظارت خواهد داشت.

بخش مستقل اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها نیز توسط کیو لو رهبری خواهد شد. این بخش برروی اپلیکیشن‌ها، سرویس‌ها و موتور جستجو مایکروسافت فعالیت می کند.

در بخش محصولات شرکتی و حرفه‌ای، ساتایا نادلا مدیریت را برعهده گرفت تا برروی سرویس‌ها و محصولات مرتبط با دیتاسنترها، دیتابیس، فناوری‌های بک-اند و سیستم عامل های مرتبط نظارت داشته باشد. او همچنین توسعه دیتاسنترها و ابزارهای مایکروسافت را نیز رهبری خواهد کرد.

مایکروسافت از اریک رادر برای تحقیقات موثر و ریک راشد نیز از بخش تحقیقات به گروه سیستم عامل‌ها منتقل شده است.

بخش بازاریابی مایکروسافت از این پس توسط تامی رلر، مدیر سابق بخش مالی ویندوز هدایت خواهد شد. او از این پس کلیه موارد مرتبط با مارکتینگ را مدیریت خواهد کرد. مارک پن که پیش از این، مسئولیت هدایت کمپین ضدگوگلی مایکروسافت را برعهده داشت، از این پس استراتژی‌های مارکتینگ این شرکت را تعیین خواهد کرد.

تونی بیتس که پیش از این مدیریت بخش اسکایپ را برعهده داشت، ارتقاء سمت یافته و از این پس مسئول توسعه تجارت مایکروسافت است.

بالمر مایکروسافت را دگرگون کرد

دلیل اصلی مایکروسافت در اعمال این تغییرات، نزدیک‌تر کردن بخش‌های مختلف و ایجاد ارتباط نزدیک‌تر بین گروه‌های فعال در این شرکت است تا غول نرم افزاری دنیا بتواند تمرکز بیشتری برروی محصولات خود داشته و محصولات نهایی به خوبی با یکدیگر یکپارچه شوند. در این تغییرات مدیر سابق بخش آفیس مایکروسافت، کرت دلبنه بازنشسته شد. بالمر مدت‌ها است در تلاش است تا این تغییرات را در کمپانی ایجاد کند تا 90 هزار کارمند این شرکت بتوانند موثرتر از قبل ایفای نقش کنند.

حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم این تغییرات چقدر در موفقیت مایکروسافت طی سال‌های آینده تاثیرگذار خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات