کروم 28: مرکز اعلان‌های جدید و موتور بلینک

پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی 28م کروم با دو ویژگی ‌بسیار جذاب برای توسعه‌دهندگان و کاربران، از هم اکنون در دسترس است. موتور بلینک برای رندر سریع‌تر و بهینه‌تر صفحات وب و مرکز اعلانات، سوغات این نسخه برای کاربران هستند.
تبلیغات

این نسخه برای اولین بار به صورت کاملا پایدار، موتور بلینک را به کار  می‌گیرد که قرار است طی چند سال آینده، جای وبکیت را به طور کامل تصاحب کند. همچنین با کمک سیستم اطلاع رسانی، امکانات بسیاری در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت.

موتور بلینک با این‌که به صورت مستقیم در تجربه کاربران تاثیر می‌گذارد، هدیه‌ای بی‌نظیر به توسعه دهندگان است تا بالاخره به سیستمی یکپارچه و همگانی، دست پیدا کنند. از این به بعد، برای اطلاع از نسخه بلینک استفاده شده بر روی مرورگر کرومتان به ادرس " chrome://version " مراجعه کنید.

chrome-blink

API مربوط به مرکز اعلان‌های جدید و بهبود یافته‌ی کروم در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است تا با هماهنگ سازی سرویس‌های تحت وب و افزونه‌های خود، بهترین کارایی ممکن را از این قابلیت استخراج نمایند.

notification-chrome

با وجود این‌که فعلا فقط برخی خدمات دستچین شده‌ی گوگل مانند Gmail و تقویم از این ویژگی جدید استفاده می‌کنند، به زودی باید منتظر تعداد بیشماری افزونه‌ی هماهنگ سازی شده‌ باشیم که تا حدودی تجربه کار با سامانه اطلاع رسانی سیستم عامل مک را، به کامپیوتر شخصی کاربران ویندوز خواهند آورد.

notifications-chrome1

بخشی از پیام یا اعلان مربوطه نیز در کنار نوار وظیفه ظاهر خواهد شد تا به آسانی از تازه‌ترین اتفاقات پیرامونتان مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات